Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Ik was mij inderdaad niet bewust van deze fout in het reglement.
In navolging van vorig jaar zou ik inderdaad in ronde 4 kiezen voor de volgorde minste punten als eerste.
Zoals Jordy aangeeft heb je er geen voordeel aan om veel punten over te houden. De grootste groep schaatsers die überhaupt iets kunnen verdienen, is dan wel weg in ronde 1 t/m 3.
Je doet jezelf tekort door veel punten te laten liggen in de hoofdrondes.
In navolging van vorig jaar zou ik inderdaad in ronde 4 kiezen voor de volgorde minste punten als eerste.
Zoals Jordy aangeeft heb je er geen voordeel aan om veel punten over te houden. De grootste groep schaatsers die überhaupt iets kunnen verdienen, is dan wel weg in ronde 1 t/m 3.
Je doet jezelf tekort door veel punten te laten liggen in de hoofdrondes.
Denk dat het inderdaad goed is om gewoon degene met de minste punten te laten beginnen. Zoals Jordy al zei is het probleem dat optrad bij Vinnie twee jaar geleden dat hij bleef zitten met meer punten dan open plekken al opgelost doordat het maximum is opgerekt en er al meer schaatsers zijn aangeboden in de eerste drie biedrondes.
Het spel wordt wel iets anders dit jaar. Doordat we wat eerder zijn vanwege een NK in plaats van WCKT is er nog veel minder info beschikbaar. Het wordt dus wat meer gissen. Kan interessant worden. Ik heb er in ieder geval weer zin in!
Ben wel benieuwd hoe dat het spel gaat beïnvloeden. Heb wel eens gehad dat ik vertrouwen in iemand had die niet in trek leek, een goede tijd schaatste en hup daarna werd ik wel meteen overboden. Bij de Nederlanders verandert de prijs al helemaal hard nadat ze zich wel al dan niet geplaatst hebben voor de wereldbekers.
Zo zette ik vorig jaar Daleman in de eerste biedavond erop nog voor het WCKT in de hoop dat ze nog niet zo in trek was. Met succes, ik kreeg haar voor 1 punt en we weten allemaal hoe ze presteerde. Voor 1-3 punten vind ik het leuk om dat soort gokjes te wagen en had ik het verkeerd gezien nou ja, too bad. Had ik gewacht tot biedavond 2 met haar aan te bieden was ze sowieso niet voor 1 eruit gegaan.
Wat dat betreft vind ik het dus wel leuk dat je nu wat meer van dat soort gokjes kan wagen en beloont kan worden ervoor. Wat ik echter niet hoop is dat er achteraf pas informatie komt over bepaalde toppers. Met een paar punten gokken is leuk, maar een topper kwijtraken zoals Chef vorig jaar had met Roest gun je niemand. Al kan dat zoals je vorig jaar zag ook gebeuren als we later beginnen, de kans is nu iets groter. Voordeel is dat in een Olympisch jaar iedereen er wel vol voor zal gaan en niet onverwacht iemand toch stopt normaal gesproken, het zal dan vooral door een blessure komen als iemand wegvalt.
Zo zette ik vorig jaar Daleman in de eerste biedavond erop nog voor het WCKT in de hoop dat ze nog niet zo in trek was. Met succes, ik kreeg haar voor 1 punt en we weten allemaal hoe ze presteerde. Voor 1-3 punten vind ik het leuk om dat soort gokjes te wagen en had ik het verkeerd gezien nou ja, too bad. Had ik gewacht tot biedavond 2 met haar aan te bieden was ze sowieso niet voor 1 eruit gegaan.
Wat dat betreft vind ik het dus wel leuk dat je nu wat meer van dat soort gokjes kan wagen en beloont kan worden ervoor. Wat ik echter niet hoop is dat er achteraf pas informatie komt over bepaalde toppers. Met een paar punten gokken is leuk, maar een topper kwijtraken zoals Chef vorig jaar had met Roest gun je niemand. Al kan dat zoals je vorig jaar zag ook gebeuren als we later beginnen, de kans is nu iets groter. Voordeel is dat in een Olympisch jaar iedereen er wel vol voor zal gaan en niet onverwacht iemand toch stopt normaal gesproken, het zal dan vooral door een blessure komen als iemand wegvalt.
is er ergens excel met opbrengsten vorig jaar?
Het seizoen gaat echt beginnen met al een paar afmeldingen. Geen Kok op de 1500 en Michelle de Jong helemaal geen NK afstanden vanwege rugblessure
Balen van Michelle de Jong hoor. Had haar eigenlijk helemaal niet op het oog, maar toen ze op 2 bleef hangen had ik in de laatste secondes toch zoiets dan ik maar 3. Tijden in het voorseizoen waren prima en plaatsing voor de Wereldbeker was zeker mogelijk. Nu maar hopen dat ze goed hersteld en zich plaatst voor het EK Afstanden en misschien het WK Sprint als Leerdam met pensioen gaat na de OS.
Gelukkig hebben andere namen van mijn team al mooie tijden laten zien.
Voor het NK hopen dat Bosker en Kerkhoff zich wel weten te plaatsen.
Gelukkig hebben andere namen van mijn team al mooie tijden laten zien.
Voor het NK hopen dat Bosker en Kerkhoff zich wel weten te plaatsen.
Michelle de Jong had mij vorig jaar al teleurgesteld.
Maar inderdaad is het altijd lastig om vantevoren in te schatten wie wat schaatst.
Jammer ook de afmelding van Conijn voor de 1500 meter.
Maar inderdaad is het altijd lastig om vantevoren in te schatten wie wat schaatst.
Jammer ook de afmelding van Conijn voor de 1500 meter.
Denk dat Conijn sowieso niet al te veel had te zoeken op de 1.500 meter. Kok natuurlijk wel, maar die zal zich niet kapot willen rijden. Vermoed wel dat ze het op het OKT probeert.
Ondanks mijn gebrek aan Nederlanders heb ik er in ieder geval wel weer zin in dat het gaat beginnen morgen.
Ben benieuwd of we nog ergens een verrassing gemist hebben, had zelf nog staan:
Engebraten - Benieuwd of hij terug komt, maar deed niet mee in Noorwegen
Semerikov - Tijden vorig jaar waren niets, maar zal toch niet voor niets naar Oezbekistan zijn overgestapt
Kersten - Reed geen geweldige tijden, maar is er in ieder geval wel weer bij
Snel - Zal wel ergens een paar dubbeltjes opbrengen, maar komt internationaal te kort
Daniel Hall, Laura Hall & Violette Braun - Komen denk ik nog wat te kort, maar konden misschien wat sprokkelen
Die eerste 3 zouden natuurlijk kunnen verrassen, maar ook zeker op 0 eindigen.
Ondanks mijn gebrek aan Nederlanders heb ik er in ieder geval wel weer zin in dat het gaat beginnen morgen.
Ben benieuwd of we nog ergens een verrassing gemist hebben, had zelf nog staan:
Engebraten - Benieuwd of hij terug komt, maar deed niet mee in Noorwegen
Semerikov - Tijden vorig jaar waren niets, maar zal toch niet voor niets naar Oezbekistan zijn overgestapt
Kersten - Reed geen geweldige tijden, maar is er in ieder geval wel weer bij
Snel - Zal wel ergens een paar dubbeltjes opbrengen, maar komt internationaal te kort
Daniel Hall, Laura Hall & Violette Braun - Komen denk ik nog wat te kort, maar konden misschien wat sprokkelen
Die eerste 3 zouden natuurlijk kunnen verrassen, maar ook zeker op 0 eindigen.
ik heb nog erg getwijfeld over harm Visser. Die kan zomaar de mass start winnen op NK. Maar waarschijnlijk mag hij dan toch geen WCs rijden
verder stonden nog op het lijstje:
Wang, Jingziqian
Chen, Ying-Chu
Yahor Damaratski
Jeffrey ROSANELLI
Taiga SASAKI
Hou Jundan
Yu, Shihui
Hanna MAZUR
Yoro, Serge
maar kon hun tijden/mass start niet zo inschatten op international niveau en vanuit azie weet je ook nooit of ze wel WCs gaan rijden
verdre missen we nog de goed old
Bosa, David
Cho, Sang-Hyeok
Kiel, Esther
Verbij
Dai Dai
verder stonden nog op het lijstje:
Wang, Jingziqian
Chen, Ying-Chu
Yahor Damaratski
Jeffrey ROSANELLI
Taiga SASAKI
Hou Jundan
Yu, Shihui
Hanna MAZUR
Yoro, Serge
maar kon hun tijden/mass start niet zo inschatten op international niveau en vanuit azie weet je ook nooit of ze wel WCs gaan rijden
verdre missen we nog de goed old
Bosa, David
Cho, Sang-Hyeok
Kiel, Esther
Verbij
Dai Dai
Ik gokte er vorig jaar op dat Kerkhoff de massa start mocht doen na winst tijdens het plaatsing toernooi, maar daar werd helemaal niet naar gekeken. Nu met de OS en de quota daar zullen ze als tweede naam zeker kijken naar iemand die al meedoet op een andere afstand. Dus ga er eigenlijk vanuit dat Visser inderdaad niet mag meedoen.
Rosanelli en Damaratski ook bekeken, misschien dat ze wat kunnen maken op het EK als ze daar zijn. Voor de Aziaten geldt dat natuurlijk niet en zoals je zegt ook risico dat ze helemaal niet internationaal rijden.
Taiga Sasaki is wel echt een geweldig talent, maar die gaat junioren wedstrijden schaatsen.
Verbij heb ik wel echt afgeschreven, maar wie weet.
Rosanelli en Damaratski ook bekeken, misschien dat ze wat kunnen maken op het EK als ze daar zijn. Voor de Aziaten geldt dat natuurlijk niet en zoals je zegt ook risico dat ze helemaal niet internationaal rijden.
Taiga Sasaki is wel echt een geweldig talent, maar die gaat junioren wedstrijden schaatsen.
Verbij heb ik wel echt afgeschreven, maar wie weet.
-
Laatste man
Leuk om weer te beginnen, succes allemaal!
Had zelf Ntab, vd Bos, Sasaki, Yu, Wang, Chen, Rosanelli, Ostlender, Yoro zeker nog op het lijstje.
Baal vooral van Sonnenkalb, Baran, Hoogendoorn en Haneberg.
Had zelf Ntab, vd Bos, Sasaki, Yu, Wang, Chen, Rosanelli, Ostlender, Yoro zeker nog op het lijstje.
Baal vooral van Sonnenkalb, Baran, Hoogendoorn en Haneberg.
Nog even en het schaatsseizoen gaat beginnen. Zo te lezen hebben we er allemaal zin in
Ik wens iedereen een spannend en boeiend schaatsseizoen en met de Olympische Spelen er bij is het nog leuker en spannender

Hopelijk blijft iedereen gespaard van blessures zoals vorig seizoen het geval was met Roest en Goetz.
Al heeft Jordy al meteen pech met het uitvallen van Michelle de Jong
Mannen, ik wens jullie veel plezier en kijkgenot!
Ik wens iedereen een spannend en boeiend schaatsseizoen en met de Olympische Spelen er bij is het nog leuker en spannender
Hopelijk blijft iedereen gespaard van blessures zoals vorig seizoen het geval was met Roest en Goetz.
Al heeft Jordy al meteen pech met het uitvallen van Michelle de Jong
Mannen, ik wens jullie veel plezier en kijkgenot!
Succes allemaal! Ik heb er zin in. Ik ben nog tot zondag op pad, dus dan ga ik dag een en twee terugkijken. Dan zal ik mij ook nog eens wagen aan een voorspelling.
Dat Femke Kok niet meedoet met de 1500 had ik al verwacht en vind ik ook niet erg. Dat kost haar wellicht teveel krachten.
Zij kan zich beter sparen en zich liever specifiek focussen op de 500 en 1000 waar ik verwacht dat zij met haar huidige vorm beide afstanden wint.
En in de wereldbeker verwacht ik ook plek 1 of plek 2, mits zij geen ziekte of blessure oploopt.
Wel hoop ik dat zij later bij het OKT toch een poging doet om zich te plaatsen voor de 1500 Olympische Spelen. Dat moet eigenlijk ook wel omdat zij met haar 39 punten toch wel heel duur is geworden en om dat op te brengen bijna elke wedstrijd waar zij start plek 1 of 2 moet halen.
Maar eerst maar eens kijken of Bergsma zich plaatst voor de wereldbeker.
Overigens stonden ook op mijn lijstje als gratis schaatser Ziwen Lian, maar die had Chef al net voor mij gepakt, daarna Szymon Wojtakowski (die heb ik), Daniel Hall, Ellia Smeding (naar Gujanator), Snel en Langelaar.
Zij kan zich beter sparen en zich liever specifiek focussen op de 500 en 1000 waar ik verwacht dat zij met haar huidige vorm beide afstanden wint.
En in de wereldbeker verwacht ik ook plek 1 of plek 2, mits zij geen ziekte of blessure oploopt.
Wel hoop ik dat zij later bij het OKT toch een poging doet om zich te plaatsen voor de 1500 Olympische Spelen. Dat moet eigenlijk ook wel omdat zij met haar 39 punten toch wel heel duur is geworden en om dat op te brengen bijna elke wedstrijd waar zij start plek 1 of 2 moet halen.
Maar eerst maar eens kijken of Bergsma zich plaatst voor de wereldbeker.
Overigens stonden ook op mijn lijstje als gratis schaatser Ziwen Lian, maar die had Chef al net voor mij gepakt, daarna Szymon Wojtakowski (die heb ik), Daniel Hall, Ellia Smeding (naar Gujanator), Snel en Langelaar.
-
TeamVulture
Niet best dit van Roest.
Ik doe ook mee met de voorspelling wie ik denk dat er gaat winnen en wie kans maakt op het podium en wie daar achter eindigen.
Ik moet er nog even over nadenken omdat ik nu nog niet snel een top 3 kan benoemen omdat ik vind dat elk team wel 1 of meerdere sterke pionnen in hun team hebben.
Wel is het me opgevallen dat er liefst 3 teams zijn met maar het minimum van 14 schaatsers, 1 van 15 en 1 van 17. Deze 5 ploegleiders zijn dus duidelijk voor kwaliteit en niet voor kwantiteit gegaan. 4 Ploegleiders zijn daarentegen voor een groot en breed team (22, 26, 27, 28) gegaan, waarbij Jordy de kroon spant met maar liefst 28 schaatsers
Vind ik ook
Even kijken wie hem heeft en voor hoeveel punten. Oh jee, Laatste Man voor 6 punten
Roest kan beter, net zoals Kok vorig jaar, gas terugnemen en in training gaan en zich voorbereiden op de tweede helft van het seizoen waar het zwaartepunt en de belangrijkste wedstrijden liggen.
-
TeamVulture
Onder de 6:10 moet je straks eind december wel zitten om naar de OS te gaan vermoed ik.
10 secondes eraf is wel een forse stap die hij moet maken nog.
10 secondes eraf is wel een forse stap die hij moet maken nog.