Voorspellingen

Post Reply
Gujanator

Voorspellingen

Post by Gujanator » 03 Nov 2025, 10:32

Laten we ons toch nog maar eens wagen aan een voorspelling. Ik moet wel zeggen dat ik de teams dit jaar erg dicht bij elkaar vindt liggen. Op voorhand is er wat mij betreft niet een team dat er bovenuit springt.

Gujanator

Re: Voorspellingen

Post by Gujanator » 03 Nov 2025, 11:37

Ik ga de teams weer langs en maak op basis daarvan een sterrenverdeling

Chefspijker**
Takagi is vrij goedkoop en zou bij een topseizoen goed kunnen scoren. Fledderus en Wennemars zijn goed begonnen en die Chinezen zouden het ook zomaar eens goed kunnen doen. Shinhama is een wild card. Kan wereldkampioen sprint worden, maar ook het hele seizoen in de achterhoede rondhangen. Jilek is natuurlijk het toptalent en is sterk begonnen. Daar is echter ook flink voor betaald. Ook Yoshida vind ik wel aan de prijs. Huizinga en Dijs plaatsten zich wel, maar waren nog niet overtuigend.

Fairplay*
Conijn is fantastisch begonnen en zou een dikke plus kunnen worden. Beune zal wel aangewezen worden en verwacht ik op een hoog niveau. Leerdam en Snellink daarentegen waren verre van overtuigend. Wel geplaatst, dus ze kunnen zich herpakken, maar zeker die blessure van Leerdam klinkt zorgelijk. Murakami heeft zich voor de World Cups geplaatst en zou bij een terugkeer aan de top het koopje van dit team kunnen worden en Cooper McLeod lijkt vorig jaar een grote stap te hebben gezet.

Gujanator**
Mijn eigen team is redelijk begonnen. Daleman is geplaatst voor de 500 en 1500. Helaas geen 1000, maar ik denk toch dat ze niet drie afstanden was gaan rijden, dus misschien pakt dit zelfs goed uit. Voskamp mist de world cups. Dat is wel jammer. Wiklund is mijn kopvrouw en heeft erg sterke dingen laten zijn in het voorseizoen op zowel 1500 als 3000 meter. Semirunniy heeft vorig jaar laten zien wat hij kan en heeft een EK in eigen huis. Die gaat dus in ieder geval niet afzeggen. Ik vind dat ik Jackson, Yang, Maltais en Weidemann erg goedkoop heb gekregen. Verder is het hopen op een doorbraak van Sasaki, die al erg goed was in Japan. Met Rossner, Braun en Jasch heb ik nog drie jonge talenten. Ik heb een heel groot team waarvan, behalve Voskamp, iedereen zou moeten kunnen plussen. Er zullen er altijd een paar tegenvallen, maar hopelijk zijn er meer uitschieters naar boven. Als een van mijn talenten doorbreekt strijd ik mee voor de winst.

JohnnyJ***
Kok en Ghiotto zijn fantastisch begonnen dit jaar. Daar is echter ook ruimschoots voor betaald. Met Ziomek en Zurek heb je twee toppers voor een waarschijnlijk dunbezet EK. Ook Bergsma is boven verwachting goed begonnen. Stoppelmoor was erg sterk al in de VS. De enige vraag die ik bij dit team heb is of er genoeg ruimte is om winst te maken gegeven de hoge prijzen van de topschaatsers. Zodra er een tegenvalt wordt het lastig, maar vooralsnog ziet dit er heel goed uit.

Jordy**
Kerkhoff en Bosker zijn geweldig gestart en liggen op koers voor een dikke plus. Daarentegen viel Michelle de Jong weg. Het ontbreekt dit team aan een absolute topper, maar ik zie ook veel kansen op een vette winst als het goed uitpakt. Morishige was vorig jaar wat minder, maar lijkt weer vorm te hebben hervonden. Llop was al verassend sterk in Canada. Golubeva en Zueva keren terug in de World Cups, en Lee Na Hyun lijkt ook een stap te hebben gezet. Ning voor 9 is een koopje als hij weer zo'n jaar heeft als twee jaar terug. Echter ben ik bang dat hij toch vooral om ereplaatsen zal strijden op de 1000 en 1500 meter en niet meer zal meedingen om de prijzen op het WK sprint.

Laatste Man*
Groenewoud was super op het NK en ook Diniz verraste in positieve zin. De grote tegenvaller was Schulting. Ik moet zeggen dat ik 15 ook wel een erg grote gok vond voor haar, maar dat ze zich helemaal niet voor de World Cups zou plaatsen had ik niet verwacht. Ook Scheprkamp zit er niet bij, maar ik denk eigenlijk dat Wennemars of Prins de 500 zullen passeren en dat hij wel mag rijden. Botman was ook zeer tegenvallend. Echter, net als vorig jaar heeft Laatste Man de joker in zijn team. Roest was niet top op het NK, maar toonde duidelijk dat de stijgende lijn is ingezet. De vraag is of en wanneer hij weer de oude is. Gaat dit heel snel en staat hij er voor het OKT dan zou dit de grootste plusser van het jaar kunnen worden en doet Laatste Man toch weer mee voor de prijzen.

Paultje**
Prins en Westenbroek waren veelbelovend. Helaas pakte de andere gokjes vooralsnog slecht uit met Verkerk, Hoogendorn, Krommenhoek en Hersman die naast de tickets grepen in Nederland, en Goetz die ook nog niet op niveau is. Llolobrigida als kopvrouw kan op veel afstanden scoren op de Olympische Spelen in eigen huis, maar met haar loop je ook altijd het risico dat ze een WK skipt om bij Tomasso te zijn. Met Sonnekalb heb je de opkomende schaatser te pakken en als die helemaal doorbreekt kan die dik gaan plussen. Gao is altijd een vraagteken, maar als die komt opdagen kan het ook zomaar een vette winst worden. Herzog leverde mij vorig jaar helemaal niks op, maar kan het natuurlijk wel. Als zij blessurevrij kan blijven is 3 punten natuurlijk een lachtertje.

Vulture**
De twee kannonnen van het mannenschaatsen voeren dit team aan. Daarmee staat een heel stevige basis, maar daar is voor betaald. Ook beperken zij elkaar, omdat als de een alles wint dit ten koste van de ander gaat. In 't Hof viel tegen op de NK, en Kim was ook nog niet top op het Koreaans kampioenschap. Met Stolz en De Boo denk ik dat het onvermijdelijk is dat Vulture hoog gaat eindigen (zolang beide schaatsers heel blijven). Echter vraag ik mij nog meer dan bij Johnny af of er voldoende ruimte is om de vette plus te halen die nodig is om uiteindelijk het spel te winnen.

Vinnie**
Boersma wordt al getipt als de beste gratis schaatser ooit. Dat vind ik wat voorbarig, maar die gaat wel lekker opleveren. Ook Grevelt lijkt weer op niveau en was dus een koopje met 1. Nuis stond er ook op het NK en Eitrem was al top in de voorbereidingen in Noorwegen. Rijpma plaatste zich wel op beide afstanden maar was nog niet geweldig. Daarnaast ben ik bang dat zij het WK allround niet gaat halen nu ze de 3000m er helemaal niet meer bij doet. Daarmee is 20 wel een stevige prijs voor haar.

Zoals ik al zei ligt het voor mijn gevoel dichter bij elkaar dat vorige jaren. Ik kom op de volgende sterrenverdeling uit:

*** JohnnyJ
** Chefspijker, Gujanator, Jordy, Paultje, Vulture, Vinnie
* Laatste Man, Fairplay

JohnnyJ maak ik favoriet omdat hij nog geen enkele tegenvaller heeft en met Kok en Ghiotto een heel sterke basis heeft staan. Daarnaast is het lekker om de twee beste Polen te hebben want die gaan het EK sowieso niet skippen.

Laatste Man zet ik onderaan vanwege het wegvallen van Schulting en ook Botman, en het toch wel tegenvallende optreden van Scheperkamp die moet hopen op een afzegging. Fairplay heb ik ook onderaan gezet vanwege de onzekerheid rondom Leerdam en het ietwat tegenvallende presteren van Snellink.

Voor de eindranking ga ik dan voor:

1. Gujanator
2. JohnnyJ
3. Vulture

Ik zet traditiegetrouw mijzelf toch weer op 1. Ik weet nog niet wie, maar een paar van mijn jonge schaatsers gaan doorbreken en pakken een vette winst. Daarnaast zie ik heel veel kleine plusjes bij mijn goedkopere schaatsers. Net genoeg om Kok, Ghiotto, De Boo en Stolz voor te blijven.

Fair Play

Post by Fair Play » 03 Nov 2025, 15:41

Ik ga niet zo’n mooie uitgebreide analyse maken als Gujanator ;)
Als Leerdam en Snellink top waren geweest had ik mij wel op 1 durven zetten. Dat wordt, zoals Gujanator aangeeft, nu wat twijfelachtig.

Daarom de volgende voorspelling:
1. Johnny
2. Chef
3. Gujanator
4. Jordy
5. Fair Play
6. Team Vulture
7. Vinnie
8. Paultje
9. Laatste Man

Maar het zal wel dicht op elkaar zitten.

JohnnyJ

Post by JohnnyJ » 03 Nov 2025, 18:25

Heeft iedereen ineens zoveel vertrouwen in mijn team nu ik ineens al 2x als de grote favoriet wordt genoemd :lol: ?
Ik zie mij niet direct als de nummer 1, maar ik heb nog niet zo goed naar de verschillende teams gekeken.
Dat ga ik morgen doen en dan kom ik ook wel met mijn voorspelling 🤔

paultje

Post by paultje » 03 Nov 2025, 23:10

mijn voorspelling:
1 jordy:
Bosker en bente gaan dikke plussen worden. michelle komt later in het seizoen nog wel. Verder Dubreuil had vorig jaar veel pech maar zal dit jaar er wel weer staan. Loubinaud rijdt aardige tijden en dan ook nog de mass start, die gaat ook plussen. Schlorb verwacht ik toch wel in de mass starts wat van. Verder veel goedkope schaatsters die gaan plussen zoals chung, kilburg, llop, meyers, kotaro.

2 johnnyJ
Kok gaat zo goed als alles winnen. Ook wel nodig om uit de kosten te komen maar dat gaat ze gewoon doen. Ghiotto en de 2 polen zullen ook wel uit de kosten komen. Sablikova lijkt weer terug en bergsmaa is al bijna uit de kosten. daranast nog 3 schaatsers die gaan plussen op de mass start . En als klapper Gratis Stoppelmoor die flink gaat cashen

3 chef
Joep en Fledderus gaan vet plussen. Takagi zou ook een plus moeten kunnen worden. Koshkin verwcaht ik best wel wat van. Jilek lijkt me wat duur maar zal ook weer geen grote min zijn. De rest zal ongeveer opbrengen wat ze kosten en Henriksen is een leuke gratois schaatser. Net op het podium.

4 vulture
met stolz en de Boo zou je verwachten dat een podium haalbaar zou zijn. Maar ze kosten wel ook veel dus een vette plus is niet mogelijk. De andere schaatsers verwacht ik ook niet grote plussen voor dus toch nte geen podium op plek 4

5 paul
helaas weer te veel aan de net nieters uit Nederland uit gegeven. Die 9 punten zal de rest moeten goed maken. Prins zal een deel pakken en Vanessa ook verwacht ik. Sonnekalb verwacht ik veel van dus die moet dan voor de plus boven de inzet gaan zorgen. Lollo ben ik erg benieuwd naar wel veel concurrentie op de lange afstand van de nederlandse dames. Mass start wordt de concurrentie ook groter vrees ik. Pergher, Strand, johnson en Koo ga ik met interesse volgen en zal al na WC1 blijken of het top of flops zijn. Kim en giovanni gaan normaal gesproken opleveren wat ze kosten met hopelijk een kleine plus dankzij ek afstanden (wel meedoen pleass). Ik denk dat plaats 5 toch wel mogelijk is en als kimi optijd voor OS weer in vorm komt dan is het podium haalbaar.

6 vinnie
Grevelt lijkt weer helemaal terug maar zal toch vooral de vette kruimels moeten gaan rapen. Hoolwerf gaat in de mass starts wel winst opleveren. eitrem, en zdrahalova gaan gewoon uit de kosten komen. Nuis en Rijpma moet ik nog zien en verwacht ik eigenlijk niet. Ben benieuwd naar Anna Boersma. al met al net onder het midden

7 Gujanator
Wiklund heeft veel concurrentie dus ik verwacht niet dat ze de kosten gaat opleveren. Voor Daleman is de concurrentie ook groot dus zal ook lastig worden. Jackson zal ook genoegen moeten nemen met plaatsen achter Kok. Van de goedkopere schaatsers zullen de plussen de minnen compenseren . Al met al zie ik weinig plussen dus verwacht plaats 7.

8 fairplay
Conijn gaat vet plussen. Misschien ook nog mass starts? erg jammer dat mijn 14 punten niet geldig was. Beune ben benieuwd of ze de 32 punten gaat halen. Helaas heb ik weinig vertrouwen in Leerdam. Snellink lijkt een vette min te worden. Conijn kan helaas niet voorkomen dat de enerlaatste plaats lonkt.

9 laatste man
schulting en roest gaan het dit jaar niet maken. Swings moet terug komen van zware blessure dat lijkt me ook moeilijk. Scheperkamp heeft te veel concurrentie in Nederland en zal zich weinig gaan plaatsen ben ik bang. Dat zijn te veel punten die er afliggen dat maakt de rest niet meer goed

JohnnyJ

Post by JohnnyJ » 04 Nov 2025, 13:42

Ook ik waag mij aan een voorspelling ;)

1. Jordy
Jordy heeft heel slim ingekocht. Een heel groot breed team en nergens teveel betaald voor zijn schaatsers, waarbij hij ook nog Bosker en Kerkhoff veel te goedkoop binnen heeft weten te halen. Die 2 gaan hem een hele grote plus opleveren en ik denk ook Llop.
Daarnaast heeft hij een aantal schaatsers zoals Han, Dubreui, Ning, Blondin, Loubineaud, Bowe die podium of top 5 kunnen schaatsen.
En voor de massastart heeft hij ook sterke schaatsers met Loubineaud, Chung, Manganello en Kerkhoff die wellicht ook mee mag doen.
2. JohnnyJ
Met Kok en Ghiotto heb ik 2 toppers en winnaars in mijn team. Kok is sterk begonnen en die zie ik zonder blessures alle 500 winnen en zeker in elke rit top 3 op de 1000. Maar ze zal op de Olympische Spelen echt 2x goud moeten halen en het WK moeten winnen om haar hoge prijs waar te maken.
Ghiotto zal ook goud moeten halen en 3e moeten worden op het WK om zijn 17 punten waar te maken.
Maar ik gok ook dat Ziomek en Zurek goed scoren bij het EK Afstanden wat in Polen zal zijn. Daarom heb ik die 2 gepakt al zijn 13 en 11 punten best veel voor die 2. Verder ben ik benieuwd wat Sablikova nog in haar laatste jaar kan en of zij haar afscheid nog zal vieren met een WK in Heerenveen.
Ook ben ik benieuwd of Dawson zijn sterke start kan doortrekken en of Sato weer haar oude vorm van vroeger kan terug vinden.
Bergsma is sterk begonnen, maar zal zich moeilijk kunnen plaatsen voor de OS. Maar eerst maar eens afwachten of hij naar SLC mag gaan.
Maar het grootste vraagteken heb ik bij Stoppelmoor :roll: Wordt hij de beste gratis schaatser of wordt het Boersma :?:
3. Chefspijker
Chef heeft met Takagi ook een winnaar in het team en Wennemars en Fledderus hebben al laten zien een grote plus te kunnen opleveren.
Verder heeft hij nog Jilek in zijn team die best wel eens zou kunnen uitgroeien tot de sterkste op de 5 en 10 km. En met Yoshida, Koshkin, Huizinga en Shinhama heeft hij nog enkele pionnen in zijn team die best goed kunnen scoren.
4. Vinnie
Vinnie heeft met Eitrem en Rijpma 2 sterke pionnen in zijn team die kans maken op goud OS op de 3 en 5 km en de 1500.
Verder is hij ook slim geweest om Wojcik, Kania en Bosiek 3 Polen binnen te halen met het oog op de EK Afstanden.
Verder heeft hij nog met Nuis, Zdrahalova, Hoolwerf best goede schaatsers in zijn team en Boersma gaat hem een hele vette plus opleveren.
5. Fair Play
Conijn is veel beter dan ik dacht en zal voor Fair Play in de plus eindigen. Maar met Beune en Leerdam in zijn team heeft hij nog 2 toppers.
Beune was afgelopen week weer eens ziek, maar die zie ik nog wel veel wedstrijden winnen of podium halen. Voor Leerdam wordt dit haar laatste jaar. Zij wil nog alleen maar schitteren op de OS en ik zie haar daar wel goud op de 1000 halen. De vraag is alleen of zij daarna nog wel het WK zal doen. Ik denk het wel omdat het in Heerenveen is en zij daar afscheid kan nemen in een vol schaatsarena.
Snellink valt nu even tegen maar die komt nog wel terug en McLeod vind ik een echte topper. Die had ik graag zelf nog in mijn team gehad.
6. Team Vulture
Stolz en de Boo gaan elke rit de 500 en 1000 verdelen, ook op de OS. Maar die 2 zijn voor Team Vulture heel duur geworden zodat hij verder in zijn team geen echte plussers meer heeft kunnen binnenhalen.
7. Gujanator
Naast Wiklund heeft Gujanator best een aantal schaatsers in zijn team zoals Semirunniy, Daleman, Jackson, Maltais, Yang (massastart), Weideman best aardig kunnen scoren. De grootte en breedte van zijn team zal best positief kunnen uitwerken.
8. Paul
Ik heb best vertrouwen dat Lollobrigida, Prins en Giovanni (massastart) het goed zullen doen. Verder zie ik Odor en Sonnekalb hem ook een mooie plus scoren. Maar het zal afhangen van Goetz en Herzog of Paul hoger zal scoren.
9. Laatste Man
Ja, er moet toch iemand de laatste zijn en Laatste Man doet voor mij en helaas voor hem zijn naam weer eer aan.
Hij heeft met Groenewoud echt een topper die op 4 afstanden kan scoren, ook op de Olympische Spelen, maar het niet plaatsen van Schulting en Roest en de blessure van Swings gaat hem voorlopig opbreken. Zijn hoop is dat deze 3 schaatsen zich plaatsen of hersteld zijn en op 100% meedoen op de Olympische Spelen en/of WK sprint/Allround. Misschien dat Diniz en Brunet nog verrassen op de 500, maar dat maakt het wegvallen van Schulting en Roest niet goed.

Benieuwd wat er van onze voorspellingen uiteindelijk zal uitkomen :lol:

Post Reply