Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026

Jordy

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026

Post by Jordy » 02 Nov 2025, 20:38

paultje wrote:
02 Nov 2025, 16:45
mijn dames van vorig jaar fledderus en grevelt toen geen deuk in pakje boter en nu weer goed. Baal daar wel ff van met terugwerkende kracht voor vorig jaar.
Dat is dus precies de reden dat ik Kerkhoff dit jaar weer heb gepakt. Vorig jaar rekende ik op een doorbraak en had geen zin erin dat ze dat dit jaar in een ander team zou doen. Nu mag ze de centen van vorig jaar ook compenseren, maar dat gaat wel lukken. :D

Met maar 3 Nederlanders ter waarde van 9 punten, kan ik niet klagen. Michelle de Jong viel natuurlijk weg dus het begon al meteen met een teleurstelling. Bosker en Kerkhoff daarentegen deden het meer dan behoorlijk.

Paar namen zoals Snellink en Leerdam die het met de hakken over de sloot rijden. Paar namen zoals Wennemars en Conijn die echt overtuigen. En dan zijn er nog de teleurstelling, waarvan Schulting toch wel de grootste tegenvaller is. De echte wedstrijden moeten nog komen, maar 15 punten voor iemand die zich niets plaatst is een dure. Het blijft altijd riskant met die Nederlanders, maar ze kunnen ook heel veel opbrengen als ze zich wel overal voor plaatsen.

TeamVulture

Post by TeamVulture » 02 Nov 2025, 20:48

https://nos.nl/artikel/2588969-anema-op ... -lake-city

Benieuwd of het een storm in een glas water is.

paultje

Post by paultje » 02 Nov 2025, 21:23

met adema weet je het nooit daarom heb ik die schaatsers dan weer links laten liggen. Ook Leerdam links laten liggen want dara is ook altijd wat mee.

Gujanator

Post by Gujanator » 03 Nov 2025, 11:55

Ik sta nu laatste door mijn gebrek aan Nederlandse schaatsers, maar ik ben toch blij dat dit soort drama mijn team blijft bespaard. Buitenlanders doen nooit zo moeilijk en rijden gewoon.

JohnnyJ

Post by JohnnyJ » 03 Nov 2025, 19:03

TeamVulture wrote:
02 Nov 2025, 20:48
https://nos.nl/artikel/2588969-anema-op ... -lake-city

Benieuwd of het een storm in een glas water is.
Zo dat wist ik niet, maar verbaasd mij niet. Vorig seizoen had ik Groenewoud en die raakte helemaal uit vorm of overtraind omdat zij van Anema alle marathon wedstrijden moest rijden. Zelfs na een wedstrijdrit over 3 km moest Groenewoud direct daarna nog van Anema een marathon wedstrijd schaatsen. Dat was voor mij de reden om dit seizoen niet op Groenewoud te bieden. Zij lijkt mij ook nu weer zeer sterk en wint nagenoeg elke massastart maar de autoritaire visie en mening van Anema staat mij niet aan. Het verbreken van het aantal record zeges marathon werd afgelopen seizoen ineens het doel van Groenewoud en Adema en niet het langebaan schaatsen.
Dit record verbrak zij overigens, ik dacht dat zij er 16 won. Ook nu begint Anema weer onrust te zaaien en te dreigen niet naar de eerste WB te gaan wat ten koste kan gaan van het aantal Olympische plekken. Ik denk dat ze uiteindelijk toch wel gaan, want ze lopen zelf ook risico niet te gaan als het maximum plaatsen niet wordt behaald. Benieuwd hoe dit afloopt.

Gujanator

Post by Gujanator » 04 Nov 2025, 15:24

Conijn laat de World Cups schieten :shock: In 't Hof mag in haar plaats gaan. Beune krijgt in principe ook de aanwijsplek als ze fit genoeg is.

Verder laat Prins (zoals verwacht) de 500m schieten en mag Scheperkamp mee. Wennemars rijdt wel. Die neemt dan wel veel hooi op de vork met 2x500, 1000 en 1500 meter.

Dat Groenewoud de Team Pursuit laat gaan kan ik wel begrijpen. Vier (lange) afstanden is toch wel erg veel.

Een flinke aderlating voor Fairplay dat nu ook zijn beste schaatster het laat afweten. Voor mijn team komt dit stiekem wel goed uit, want dat geeft Wiklund meer kans. Laatste Man heeft een meevaller dat Scheperkamp wel mee mag, al lag dit wel in de lijn der verwachting.

Jordy

Post by Jordy » 04 Nov 2025, 16:30

Oef, dat is wel een flinke klap voor Fair Play. Conijn kan natuurlijk nog altijd 2x Olympisch kampioen worden, maar dat is verre van een zekerheid en mogelijk is zelfs dat niet genoeg. Ik vind het namelijk geen zekerheid dat zij zich plaatst voor het WK Allround en het EK Afstanden zal ze vast ook laten schieten als ze zich plaatst voor de OS.
Zo gaat Conijn opeens van een super aankoop naar wellicht zelfs verlieslatend. Misschien dat ze het toch nog redt met OS en WK, maar een super aankoop zal het niet meer zijn.
Zo wordt Beune aanwijzen overigens wel heel makkelijk, al had in ‘t Hof natuurlijk sowieso al weinig recht van spreken na haar matige prestatie.

Voor de rest weinig verrassingen. Dat Scheperkamp nog wel naar de 500 meter mocht was wel te verwachten. Helaas voor Laatste Man plaatste Daleman zich niet voor de 1.000 meter anders zagen we Schulting misschien ook nog terug op de 500 meter.
Wennemars die alles schaatst is wellicht wat te veel van het goede, geweldige aankoop van Chef, maar als hij zichzelf opbrandt en nergens voor plaatst dan gaat het seizoen als een nachtkaars uit.

Kerkhoff en Bergsma op de massa start, geen verrassing na het NK, maar dat worden nu wel echte koopjes. Al zullen ze zich wel op eigen kracht voor de OS moeten plaatsen, want anders zullen ze neem ik aan niet geselecteerd worden voor enkel de massa start.

ChefSpijker

Post by ChefSpijker » 04 Nov 2025, 19:07

Kerkhoff zal wel vooral knechten voor Groenewoud lijkt me (net als Bergsma bij de mannen). Al is dat damesveld zo zwak op de massasstart, dat ze dan alsnog elke keer de top 5/6 kan inrollen. Beetje a la Maltais bij de Canadezen.

Voor mijn team heeft het weinig toegevoegde waarde dat Joep de 500 ook meepakt. Dat is hooguit sprokkelwerk. Die gaat geen top 5's daarop halen. Misschien ziet ie het als extra training richting een WK Sprint. 500 is nou ook weer geen supergrote inspanning voor een 1500 meter rijder. Zie Stolz.

Jordy

Post by Jordy » 04 Nov 2025, 19:44

Natuurlijk zal Groenewoud gewoon de kopvrouw zijn, maar ik zie Kerkhoff zoals je zegt eigenlijk wel consequent top 7 schaatsen gezien het gebrek aan tegenstand. Met misschien een keer een uitschieter waarbij Groenewoud haar laat gaan. Voor iemand van 2 punten is dat natuurlijk lekker.

Joep zal normaal naar de B-groep degraderen op de 500 meter, daar kan hij wel nog letterlijk een paar centen pakken. Zo’n 500 meter is wellicht de inspanning niet, maar iedere week 4 afstanden wel. Misschien heeft Joep geluk en zegt de KNSB dat hij WB 3 & 4 mag skippen, omdat hij toch kansloos ervoor staat. Stolz was vorig jaar uiteindelijk ook op het moment supreme net wat minder.

Fair Play

Post by Fair Play » 04 Nov 2025, 20:01

Van Conijn baal ik wel.
Had nog gehoopt dat zij het tekort van, in ieder geval Snellink, kon opvangen.
Leerdam blijkt ook een twijfelgeval te worden.

ChefSpijker

Post by ChefSpijker » 04 Nov 2025, 20:46

Jordy wrote:
04 Nov 2025, 19:44
Natuurlijk zal Groenewoud gewoon de kopvrouw zijn, maar ik zie Kerkhoff zoals je zegt eigenlijk wel consequent top 7 schaatsen gezien het gebrek aan tegenstand. Met misschien een keer een uitschieter waarbij Groenewoud haar laat gaan. Voor iemand van 2 punten is dat natuurlijk lekker.

Joep zal normaal naar de B-groep degraderen op de 500 meter, daar kan hij wel nog letterlijk een paar centen pakken. Zo’n 500 meter is wellicht de inspanning niet, maar iedere week 4 afstanden wel. Misschien heeft Joep geluk en zegt de KNSB dat hij WB 3 & 4 mag skippen, omdat hij toch kansloos ervoor staat. Stolz was vorig jaar uiteindelijk ook op het moment supreme net wat minder.
Ja Stolz had toen een longontsteking achter de rug. Dat was op zich nog wel prima verklaarbaar.

paultje

Post by paultje » 04 Nov 2025, 20:59

denk dat het nog wel mee kan vallen met Conijn. Dat ze niet alle WC zou rijden was wel een zekerheidje. Dat zijn er nu 3 meer en dat scheelt hooguit 1,2 euro maar of ze 3 keer eerste was geworden is ook zeer de vraag natuurlijk. Of ze nog winst gaat opleveren zal er vooral van afhangen of ze met ek en wks meedoet. Daar zal ze in iedergeval fitter aan beginnen.

Jordy

Post by Jordy » 04 Nov 2025, 23:23

Als ze door het overslaan van de Wereldbeker in topvorm aan de start staat bij OKT, EK, OS en WK Allround dan kan het indirect goed uitpakken ja. Maar het is niet vanzelfsprekend dat ze zich nu overal plaatst en het is ook de vraag of ze echt minder was geweest als ze de Wereldbekers wel had geschaatst. Als ze in mijn team zat dan had ik in ieder geval liever gehad dat ze die euro’s al zou pakken.
Uiteindelijk zal dit niet ervoor zorgen dat Fair Play 7de wordt in plaats van 1ste. Maar 2 euro meer of minder kan er wel voor zorgen dat Conijn van topaankoop naar redelijke aankoop of van prima aankoop naar verlieslatend gaat.

Post Reply