Voorspellingen

Post Reply
Gujanator

Voorspellingen

Post by Gujanator » 11 Jan 2026, 18:54

Ik maak hem alvast aan terwijl TEF zijn dumpactie voltooit. Denk niet dat die nog heel relevant is voor de voorspellingen.

Guust Flater

Re: Voorspellingen

Post by Guust Flater » 13 Jan 2026, 13:07

1) Boogie
2) FairPlay
3) Nutwood

Ps. Denk dat ik zelf ook heel hoog eindig als Pokie niet omvalt

Guust Flater

Post by Guust Flater » 13 Jan 2026, 13:08

Guust Flater wrote:
13 Jan 2026, 13:07
1) Booggie
2) FairPlay
3) Nutwood

Ps. Denk dat ik zelf ook heel hoog eindig als Pokie niet omvalt

Nutwood

Post by Nutwood » 13 Jan 2026, 21:27

Op basis van statistieken wil ik ook Vinnie en Paultje aan dit rijtje toevoegen maar alle teams zitten weer dicht bij elkaar dus een :uitgesproken favoriet zie ik niet.. :D

Gujanator

Post by Gujanator » 15 Jan 2026, 09:29

Zoals al gezegd wordt liggen de teams dicht bij elkaar dit jaar. Voor mijn gevoel dichter dan vorig jaar. Toch waag ik mij aan een voorspelling.

****Gujanator
Het zit wat mij betreft te dicht bij elkaar om een volwaardige favoriet aan te wijzen, maar traditiegetrouw heb ik erg veel vertrouwen in mijn eigen team en mocht een van de renners het forum lezen mogen ze weten dat ik in hen geloof. Nu blijkt dat Van Aert gewoon het voorjaar zal kunnen rijden en een prachtig schema heeft gekregen zie ik mogelijkheden voor een vette plus. Met Healy heb ik nog een mooie kopman, maar of hij echt veel winst kan pakken betwijfel ik, want hij was niet gratis. Wel praktisch gratis waren Narvaez (7 punten) en Mauro Schmid (4 punten :shock: ) beiden kunnen in de Tour Down Under al een groot deel van hun kosten opbrengen als het meezit en dan is het hele seizoen bijna een freeroll. Verder heb ik heel veel hele goedkope renners waarvan ik op voorhand van iedereen verwacht dat ze wel een klein plusje pakken. Dat gaat zeker niet bij iedereen zo zijn, maar hopelijk zijn er ook een paar uitschieters met een hele dikke plus. Tot slot heb ik nog Vacek die in potentie zijn doorbraak kan hebben dit jaar.

***Booggie
Vingegaard die twee grote rondes kan rijden kan zorgen voor een flinke score, al vrees ik er wel voor dat hij in totaal erg weinig andere wedstrijden gaat rijden. Zijn najaar zal bepalen of het een kleine of een hele dikke plus wordt. Lipowitz is een heel goede tweede kopman, maar is zeker niet goedkoop geweest. Verder goede renners, maar geen echte koopjes. Iemand zal boven zichzelf uit moeten stijgen om uiteindelijk de winst op te leveren.

***Chef
Met Del Toro heeft dit team de meest verbeterde renner van 2025. Hij zou een enorme plus kunnen worden, maar wordt tegengehouden doordat hij vaak samen met Pogacar rijdt. Levert dit hem steeds een tweede of derde plek op dan doet Chef mee voor de winst. Kost dit hem meer dan wordt het lastig. Tiberi is een goede tweede kopman, maar die gaat de Tour doen. Of dat echt goed uitpakt valt te bezien. Met het vertrek van Yates kan Tullett nog wel een extra interessante renner zijn voor dit team.

***Fairplay
Almeida leverde vorig jaar absoluut. Hij zou ook zomaar als favoriet de Vuelta in kunnen gaan dit jaar. Het blijft soms wel een gekke renner, maar de grootste wisselvalligheid lijkt er wel vanaf. Wellens is ook een absolute topper die misschien wel te weinig credits krijgt. Reden dat ik toch geen vier sterren geef is dat ik het niet helemaal zie met renners als Romo en Bilbao en in iets mindere mate Romeo en Kung. Heb ik het mis en maken zij hun kosten wel waar dan is dit een kandidaat winnaar.

*** Guust
Met Pogacar in het team ben je automatisch kanshebber. Vorig jaar zou Nutwood met alleen hem de vierde plek hebben behaald. Gezien zijn waarschijnlijk iets kleinere programma en het afschalen van de klassementsprijzen denk ik dat hij zeker niet meer zal opbrengen dan afgelopen jaar. Ook lijkt de rest van het team op het eerste oog niet heel spectaculair. Het is dus zeker geen automatische winst voor Guust.

***Johnny
Zelf gaf Johnny aan te twijfelen aan zijn aankoop van Roglic, maar vergeet niet. Hij won vorig jaar gewoon de Ronde van Catalonië en was tot zijn valpartij in een hele hectische gravelrit gewoon de beste in de Giro. In de Tour was hij zonder die kamikazeactie ook gewoon 4e geworden. De Vuelta is op zijn lijf geschreven en hij kan zomaar dik plussen, al zie ik inderdaad de risico’s ook wel. Gall is ook een goede met Giro en Vuelta dit jaar en Groves is goedkoop weggepikt in de laatste biedronde. Verder nog een aantal leuke renners. Als Roglic en Gall leveren zeker niet kansloos.

***Paul
Pedersen heeft zich ontpopt tot een van de beste renners ter wereld. Hij was niet goedkoop, maar lijkt me dit wel gewoon waard. Ganna had veel pech vorig jaar, maar heeft in het voorjaar laten zijn echt mee te kunnen doen in grote eendaagsen. Nu we weer een vlak WK tijdrijden hebben zal hij daar ook weer mee kunnen doen voor een podium. Daarnaast een leuke set aan goedkope renners.

**FC Wheelie
Milan had ik vorig jaar zelf en toen bracht hij goed op. Echter werd het wel minder naar het einde van het jaar en ook had hij het geluk dat Philipsen uitviel in de Tour, want anders had hij nooit groen gewonnen en flink minder opgebracht. Hij maakte niet de progressie in de zwaardere koersen die hem wel vooraf werd toegedicht. Daarnaast is ingezet op de jeugd met Seixas en Riccitello, en daar is best voor betaald. Kan Seixas meteen leveren in zijn eerste grote ronde? En kan Riccitello zijn prestatie uit de Vuelta doorzetten, of was dit een uitschieter? Pakt dit goed uit liggen er goede kansen.

**GMV
Remco is de absolute kopman en zal er staan. Wel vind ik zijn programma misschien wat mager. Het grote vraagteken is Enric Mas. Als die terugkeert na zijn blessure zoals hij was eind 2024 dan is 14 punten een lachertje, zeker nu hij voor Giro en Vuelta gaat. Het blijft echter wel een groot vraagteken en zou ook kunnen uitdraaien op een deceptie.

**Homme
Ik vraag mij af of Skjelmose deze prijs nog waard is nu ook Ayuso en Gee in dit team zitten, al lijkt hij wel de Vuelta te krijgen. Verder is er best wel veel geïnvesteerd in een aantal talenten die tot dusver nog heel weinig hebben laten zien bij de profs. Die zullen echt een stap moeten zetten want anders wordt het heel lastig. Krijgt een Torres die kans bij UAE? Kan Widar dat in zijn eerste jaar bij de elite? En zet Blackmore nu wel de stap? Het zal nodig zijn. O’Connor en Hirschi zijn wel renners die bij een wederopstanding heel dik zouden kunnen plussen, maar dan moet het beter dan afgelopen jaar.

**Laatste Man
Met Pellizari, Del Grosso en Gregoire drie nog jonge rijders die hun potentie hebben laten zien en nog wachten op de definitieve doorbraak naar de echte top. Laporte zal weer terug moeten keren op zijn oude niveau en Johannesen zal zijn goede presteren van vorig jaar moeten doorzetten. Verder verschillende leuke hele goedkope namen die kunnen verrassen. Bereiken de talenten de top dit jaar dan kan Laatste Man meedoen.

**Nutwood
Dit team had ik zonder meer drie sterren kunnen geven. Echter hebben zowel Merlier als De Lie in het voorseizoen wat blessureleed gehad. Het lijkt niet al te erg te zijn, maar Merlier heeft zijn seizoenstart wel al uitgesteld. Verder zijn de renners niet goedkoop geweest wat het niet makkelijk maakt om genoeg winst op te strijken om mee te dingen voor de eindwinst. Echter, Merlier blijft de beste sprinter ter wereld, en De Lie heeft enorme progressie laten zien eind vorig jaar. De kansen zijn er dus zeker.

**Robin Hood
Robin Hood is weer vol gegaan voor de jonge talentvolle renners. Brennan heeft vorig jaar al bewezen een echte winnaar te zijn in de wat kleinere koersen. Kan hij het dit jaar ook in de grote koersen? Buitrago heeft ook hele goede dingen laten zien, maar had pech op het verkeerde moment. Er zijn echter ook wel veel renners die zichzelf nog niet bewezen hebben en dat wel zullen moeten doen om dit team kans te geven. Zit de nieuwe Del Toro weer in zijn team dan doet Robin Hood mee.

**Scheetmans
Van der Poel is een echte klasbak en gaat zeker opbrengen. Om echt winst te maken zal hij het wel nog beter moeten doen dan afgelopen jaar. Er is wel mogelijkheid hiervoor op het WK wellicht, of misschien met een Vuelta, maar hij zal dan ook opnieuw zo’n briljant voorjaar moeten hebben. Ook moet Vauquelin doorgaan met zijn progressie, wat zeker mogelijk is nu bij INEOS, en moet Arensman zijn goede lijn van de Tour doortrekken. Gee zal kansen moeten krijgen en pakken in een heel sterk bezet Lidl-Trek. Dit zou best kunnen lukken, en dan doet Scheetmans mee.

**Snatch
Ayuso is in potentie een absolute topper. Kan hij het waarmaken in zijn nieuwe team? Kan Adam Yates zich herpakken na een mager jaar? Kunnen Van Gils en Van Eetvelt terugkeren op het niveau van 2024? Als die vragen met ja beantwoord gaan worden gaat Snatch winnen. Er zit een enorm grote upside in dit team, maar wel ook een groot risico dat het niet zal gebeuren, en dan wordt het heel lastig.

**Vinnie
Pidcock is een goede kopman. Je weet niet helemaal wat je krijgt bij hem, maar in de Vuelta heeft hij laten zien dat hij echt wel kan wedijveren met de echte toppers, ook in een grote ronde. Magnier is wel best een grote gok. Het talent is er zeker, en in de kleinere wedstrijden won hij vaak met overmacht. Kan hij dat vanaf dit jaar ook in de grote wedstrijden, dan strijdt Vinnie mee, maar is hij er nog niet helemaal dan kan het een dure misser worden, want het team is niet breed genoeg om verlies op te vangen.

**Zwieler
Ik vind Jorgenson aan de dure kant, zeker nu bekend is dat hij geen enkele grote ronde als kopman zal rijden en de kasseiklassiekers over zal slaan. Wel krijgt hij wat extra heuvelklassiekers erbij. Onley zal beter omringt zijn bij INEOS en kan wellicht zijn progressie doorzetten. Nys, Martinez en Girmay hebben meer in hun mars dan wat ze gekost hebben, maar vielen vorig jaar erg tegen. Die zullen zich moeten herpakken en dan doet Zwieler mee. Anders wordt het lastig.

*Jordy
Zoals altijd heeft Jordy weer een heel groot en breed team zonder echte topper en met heel veel subtoppers. Als we puur kijken naar de kans om het spel te winnen dan zie ik dat met een dergelijke samenstelling gewoon niet gebeuren, omdat er bij de subtoppers (de categorie 4 tot 10 punten) altijd een aantal tegenvallers zitten, die te duur zijn om nog genoeg winst te halen om het hele spel te winnen. Een mooie klassering is echter zeker mogelijk voor dit team.

*TEF
Met Jasper Philipsen heeft TEF een hele sterke kopman. Lenny Martinez is heel wisselvallig en wisselt briljante wedstrijden af met zwakke en is een echte pure klimmer. Daarom zie ik hem niet meteen meespelen in een grote ronde, maar wel in de korte rondes. Zou Yates niet gestopt zijn had ik wel twee sterren willen geven, maar nu zie ik een overwinning niet gebeuren. Overigens sluit ik een goede klassering zeker niet uit.

*YBA
Kooij is de absolute kopman van dit team. Ik ben benieuwd of hij bij zijn nieuwe team, met compleet nieuwe sprinttrein er meteen zal staan. Dat zal nodig zijn voor YBA om enige kans te maken, maar vaak zie je toch dat ze er even in moeten komen. Daarnaast is er erg risicovol geselecteerd door te kiezen voor een hoop renners die voorbij hun top lijken te zijn. Die mogen dan wel vrij goedkoop zijn verkregen, maar ze zullen wel een nieuwe adem moeten vinden om YBA in de race te houden.

Voorspelling van de eindstand:

1. Gujanator
2. Chef
3. Paul
4. Boogie
5. FairPlay

Post Reply