Mijn selectie voor vandaag:
500 meter dames: Brittany Bowe, Heather McLean, Daria Kachanova, Arisa Go & Marsha Hudey (B-groep: Michelle de Jong & Ruining Tian)
Mooie mix van subtoppers, winnen zal niet lukken, maar een paar top 10 noteringen moet erin zitten. Tian & de Jong zullen met Wójcik en Goetz strijden voor promotie.
500 meter heren: Ruslan Murashov, Tingyu Gao, Viktor Mushtakov & Artem Arefyev (B-groep: Marten Liiv)
De meest onvoorspelbare afstand. Op papier kunnen alle 4 mijn mannen winnen, maar een foutje of toch nog niet helemaal fit/in vorm en ze eindigen 15de. Toch reken ik minimaal op 1 podiumplek. Liiv mag zich warm rijden voor de 1.000 meter, promotie is hier niet zo belangrijk.
3.000 meter dames: Natalia Voronina & Valerie Maltais (B-groep: Misaki Oshigiri)
Een van mijn zwakere afstanden in de breedte. We rekenen toch ondanks haar operatie op een top 5 hier voor Voronina, maar er is genoeg concurentie. Voor Maltais zou een top 10 mooi zijn. Oshigiri mag proberen Sanne in 't Hof te kloppen.
5.000 meter heren: Ruslan Zakharov, Marwin Talsma, Alexander Rumyantsev & Andrea Giovannini (B-groep: -)
Die eerste 3 mogen proberen top 5 te rijden. Giovannini mag proberen in de A-groep te blijven en anders wordt de B-groep volgende keer wel interessant, want nu hebben we daar niemand.