Voorspellingen

Gujanator

Voorspellingen

Post by Gujanator » 19 Nov 2024, 16:49

Nu alle teams bekend zijn kunnen we ons ook wagen aan een voorspelling.

JohnnyJ

Re: Voorspellingen

Post by JohnnyJ » 19 Nov 2024, 16:58

Gujanator wrote:
19 Nov 2024, 16:49
Nu alle teams bekend zijn kunnen we ons ook wagen aan een voorspelling.
Ja, dat lijkt mij wel leuk. Even kijken of ik Chef nog steeds als de grote favoriet zie nu Roest de eerste 2 WB's niet meedoet of toch voor Vinnie ga gelet op zijn reputatie en slim kiezen of toch voor iemand met een breed team.
Ik heb echter vandaag geen tijd meer voor de rangschikking. Wordt dus morgen.

Gujanator

Post by Gujanator » 19 Nov 2024, 17:28

Ik doe het met een sterrenverdeling, zoals bij het wielrennen.

Chef Spijker **

Een heel sterk team met twee absolute toppers in Roest en Leerdam. Nu In 't Hof ook is geplaatst voor de 3km lijkt zij een leuke plus te kunnen worden. Het uitvallen van Roest in de eerste twee World Cups en het wegvallen van Otterspeer maakt dat ik toch geen drie sterren geef.

Fair Play **
Met Stolz heeft dit team de beste schaatser ter wereld. Hij zal die 36 punten wel opbrengen, al zit er niet veel ruimte voor winst op. Ning en Jackson vind ik misschien net een of twee puntjes te duur, waardoor ik twijfel of zij winst zullen maken. Ook Bosker zie ik dat niet doen, want het EK allround gaat hij denk ik niet halen met Roest, Huizinga en Snellink als concurenten. Desalniettemin een sterk team met ook potentiele verrassingen.

Gujanator ***
Natuurlijk ben ik opportunistisch :) Met Huizinga heb ik in ieder geval een koopje te pakken die in potentie een flinke winst kan opstrijken. Swings, Blondin en Han geven mij een mooie inkomstenbron op de World Cups en voor mijn gevoel heb ik een aantal Europese sprinters erg goedkoop gekregen. Klein, Dombek, Bosa, Smeding en gratis schaatster Van Elst kunnen volgens mij met alleen het EK sprint al winst maken. Baran is een gokje of zij wordt geselecteerd, maar zo ja dan pakt zij daar ook meteen haar kosten. Verder met Mayeur en Park twee eenpunters die ik in staat acht op de mass starts goed mee te doen.

Johnny *
Hoewel het qua schaatsers een goed team is, is het een klein team. Goetz vind ik wel erg duur. Daar had ik hoguit 20 voor willen geven. Met die extra punten hadden wellicht nog een paar interessante schaatsers gekocht kunnen worden. Hoewel ik de prijzen van de andere schaatsers prima vind zijn het vooral bewezen schaatsers waarvan ik niet verwacht dat iemand gaat verrassen en een grote winst kan pakken.

Jordy ***
Daleman de nieuwe De Boo? Dat denk ik niet, maar dat ze een aardige winst gaat meenemen op dat ene puntje lijkt me wel zeker. Met Jenning de Boo is er zekerheid op een flinke score, al weet ik niet hoeveel ruimte er is om winst te pakken op de kosten van 26. Wiklund daarentegen zie ik wel een flinke winst pakken op die 19. Didrik Eng Strand vind ik ook een interessante naam, zeker voor 1 punt. Dit team doet mee voor de winst.

Laatste Man *
Alles staat of valt bij Femke Kok. Is zij fit met kerst kan zij zomaar een dikke winst pakken en doet dit team mee. Is dat niet zo, waar ik serieus rekening mee houd, dan wordt het een inhaalrace. Scheperkamp en Engebraten is ook afwachten. Als ze zich plaatsen voor het EK en WK kunnen ze een leuke winst opbrengen, maar ze hebben hele sterke concurrentie en kunnen zomaar buiten de boot vallen. Het plafond van dit team is heel hoog, maar het kan ook helemaal misgaan, of alles daar tussenin.

Paul **
Met Prins en Wennemars denk ik dat dit team twee schaatsers erg goedkoop heeft gekregen. De blessure van Wennemars bleek mee te vallen en Prins bleek veel sterker dan verwacht op de 500m en 1500m. Beune heeft de aanwijsplekken gekregen, dus dat is ook goed. Daartegenover staat de teleurstelling van Fledderus en Grevelt. Als die zich herpakken in de tweede seizoenshelft kan Paul meedoen voor de winst, maar voor nu houd ik het op twee sterren.

Vulture *
Met Takagi en Eitrem staat de basis er. Echter denk ik dat ook hier weinig ruimte is om winst te maken. Takagi moet alle 1000 en 1500 meters winnen en dan nog is ze niet op 26 punten. Ze zal dus andere afstanden er af en toe bij moeten pakken om uberhaubt quitte te spelen. Eitrem heeft enorme concurrentie op de 5000 en op het EK allround, dus ook daar denk ik dat niet veel te halen is. Koshkin en Meyers zijn leuke talenten, maar toch ook al voor een flinke prijs gekocht. Ulekleiv kan wel een flinke winst pakken.

Vinnie *
Ik moet bekennen dat ik vorig jaar weinig zag in het team van Vinnie, maar dat hij bewees dat ik het helemaal mis had. Ghiotto is erg duur en moet alles wat hij rijdt winnen om uit de kosten te komen. Jilek is een heel interessante naam, maar met 9 punten is daar denk ik ook niet veel te halen. Daarnaast zijn er veel goedkope schaatsers waarvan ik denk dat ze ook weinig gaan opbrengen. Dat Nuis een aanwijsplek op twee afstanden heeft gekregen is een flinke opsteker voor dit team. Vinnie mag me opnieuw verbazen, maar deze keer denk ik toch dat het niet gaat lukken.

*** Jordy, Gujanator
** Chef, Paul, FairPlay
* Laatste Man, Vulture, Johnny, Vinnie

Als ik er dan een ranking aan moet plakken ga ik met een beetje opportunisme en de stand van de maan voor:

1. Gujanator
2. Jordy
3. Chef
4. Fair Play
5. Paul
6. Vulture
7. Vinnie
8. Johnny
9. Laatste Man

Gujanator

Post by Gujanator » 19 Nov 2024, 18:08

Bonusvoorspelling:
FairPlay wint alle World Cups en het WK, maar wordt dik laatste op het EK en eindigt daardoor buiten het podium.

Fair Play

Post by Fair Play » 20 Nov 2024, 22:14

Puur rekenkundig gemeten o.b.v. de resultaten 2023 vertaald naar de prijzen tabel 2024. Waarbij wel rekening is gehouden met opkomend talent.

1. Johnny
2. Vinnie
3. Jordy
4. Gujanator
5. Fair Play
6. Chef
7. Team Vulture
8. Paul
9. Laatste Man

Gujanator

Post by Gujanator » 21 Nov 2024, 08:33

Fair Play wrote:
20 Nov 2024, 22:14
Puur rekenkundig gemeten o.b.v. de resultaten 2023 vertaald naar de prijzen tabel 2024. Waarbij wel rekening is gehouden met opkomend talent.

1. Johnny
2. Vinnie
3. Jordy
4. Gujanator
5. Fair Play
6. Chef
7. Team Vulture
8. Paul
9. Laatste Man
Interessant. Hoe heb je dat dan gedaan met het EK Sprint/Allround? De resultaten van het WK gepakt en de aziaten en Amerikanen eruit gehaald?

Gujanator

Post by Gujanator » 21 Nov 2024, 08:36

Benieuwd hoe representatief deze methode is. Johnny en Vinnie komen er een stuk beter uit dan in mijn voorspelling.

Fair Play

Post by Fair Play » 21 Nov 2024, 13:26

Nee deze methode zal niet representatief zijn. Ik vond het wel leuk om de World cup uitslagen, het WK afstanden en de NK's af te zetten tegen de nieuwe prijzenverdeling. Het WK allround/sprint heb ik omgezet naar het EK. De Amerikanen, Canadezen en Aziaten heb ik uiteraard daar buiten beschouwing gelaten en de Europeanen niet doorgeschoven.
Ook heb ik gekeken naar nieuw talent (bijv Daleman) of schaatsers die om welke reden dan ook vorig jaar minder presteerden (blessure Leerdam).
En natuurlijk is bijvoorbeeld Vinnie afhankelijk van de blessure van Nuis, maar ook of een junior, zoals Jilek alles zal gaan schaatsen. Dit laatste zal ook voor Daleman gelden. Vinnie heeft een vrij breed team met schaatsers, waarvan een redelijk deel tussen de 0,25 en 2,00 zouden kunnen opleveren.

Johnny heeft het geluk in mijn methode dat bijvoorbeeld Goetz goed heeft gescoord en hiermee haar waarde oplevert. Bij Groenewoud zie ik nog wel progressie mogelijkheden tov vorig jaar, nu bijv. Schouten gestopt is. Die punten zijn dan ook gewaarborgd. Ook zie ik plusjes bij Bloemen, Fish en Yoshida.

Uiteindelijk zijn de onderliggende verschillen niet ontzettend groot en gaat het van kleine dingen afhangen.
In het schaatsen heb je altijd wel dat een wereldbekerdoor iemand wordt overgeslagen.

ChefSpijker

Post by ChefSpijker » 21 Nov 2024, 16:29

Ik geloof ook wel erg in Groenewoud, had ik graag gehad ipv Roest met de wetenschap van nu. Bij Goetz heb ik meer twijfels of ze haar sterke seizoen gaat herhalen. Viel vorig weekend wel erg tegen op het Four Continents-toernooi. Vertrouwen in Fish en Yoshida snap ik ook wel, in Bloemen wat minder. Al kan die er tegen de WK Afstanden ook zomaar wel staan. Zit nu een groot gat tussen World Cup 2 en 3, dus hardlopers kunnen zomaar doodlopers worden.

Vinnie heeft wel wat potentiële pareltjes. Gao is sowieso veel te goedkoop eruit gegaan. Sasaki kan zomaar dé uitdager van Swings op de massastart worden. Maar heb ook bij meer dan de helft van z'n team de twijfel of ze hun punten kunnen waarmaken, terwijl op Ghiotto niet veel marge zit. Nuis daarentegen wel. Als die z'n grote mond waarmaakt en er vanaf dit weekend meteen staat, gaat ie wel een flinke plus kunnen opleveren met een sloot top 3-noteringen op 1000 en 1500 meters.

Maar zo valt er voor elk team wel wat te zeggen. Vind 't lastig.

Gujanator

Post by Gujanator » 21 Nov 2024, 17:59

ChefSpijker wrote:
21 Nov 2024, 16:29
Ik geloof ook wel erg in Groenewoud, had ik graag gehad ipv Roest met de wetenschap van nu. Bij Goetz heb ik meer twijfels of ze haar sterke seizoen gaat herhalen. Viel vorig weekend wel erg tegen op het Four Continents-toernooi. Vertrouwen in Fish en Yoshida snap ik ook wel, in Bloemen wat minder. Al kan die er tegen de WK Afstanden ook zomaar wel staan. Zit nu een groot gat tussen World Cup 2 en 3, dus hardlopers kunnen zomaar doodlopers worden.

Vinnie heeft wel wat potentiële pareltjes. Gao is sowieso veel te goedkoop eruit gegaan. Sasaki kan zomaar dé uitdager van Swings op de massastart worden. Maar heb ook bij meer dan de helft van z'n team de twijfel of ze hun punten kunnen waarmaken, terwijl op Ghiotto niet veel marge zit. Nuis daarentegen wel. Als die z'n grote mond waarmaakt en er vanaf dit weekend meteen staat, gaat ie wel een flinke plus kunnen opleveren met een sloot top 3-noteringen op 1000 en 1500 meters.

Maar zo valt er voor elk team wel wat te zeggen. Vind 't lastig.
Bloemen werd vorig jaar tweede en vijfde op het WK, maar dat was in Calgary op hoogte. Nu is het in Hamar en verwacht ik dat hij het een stuk minder gaat doen. Hij was ook goed in de World Cups want hij werd tweede in het klassement. Vorig jaar pakte hij 2.90, terwijl hij nu voor 1.80 is gekocht. Ik denk dat hij dat ongeveer gaat waarmaken, maar als het winst is verwacht ik een kleine.

Ik deed mijn voorspelling voor dat bekend was dat Gao er al bij zou zijn bij de eerste World Cup. Het blijft een rare vogel die ook zomaar na drie World Cups ermee kan ophouden, maar in potentie is dat een dikke plus.
Nuis is een goede, maar vorig jaar haalde hij het WK sprint en ik twijfel of hij nu het EK gaat halen met Prins, De Boo en Scheperkamp die veel beter zijn op de 500m en ook Joep Wennemars als kanshebber. En zoals Chef zegt, er zijn toch veel schaatsers die in de min gaan denk ik. Zo'n Masaya Yamada, Lian Ziwen, Kyu Min Koo en Zdrahalova zie ik niet meteen hun punten opbrengen. Net als overigens Jilek. Dat is een groot talent, maar wel met maar 1 afstand elke World Cup en ook nog de eerste in de B-groep. En ik zie hem dan toch ook niet meteen podiumplekken pakken. Meer tussen plek 5 en 10. En zijn sprint is dusdanig slecht dat hij op het EK allround ook niet echt meedoet om de prijzen.

Maar zoals je zegt, het is heel lastig te zeggen vantevoren en dat maakt het leuk.

Jordy

Post by Jordy » 21 Nov 2024, 18:28

Bij het schaatsen altijd wel lastig te voorspellen. Niemand heeft echt een slecht team natuurlijk en het hangt van kleine dingen af. Met zo weinig wedstrijden moet je wel echt knallen op het WK en de EK's, maar dan moeten je toppers en jokers natuurlijk wel zich plaatsen/gaan...

Ik zal zoals Gujanator met sterren beginnen:

*** Jordy
Ik blijf erbij dat je altijd vertrouwen in je team moet hebben, geen idee waarom je anders op die namen zou bieden dus natuurlijk geef ik mezelf gewoon 3 sterren. :lol:
De Boo gaat met Leerdam, Stolz en Groenewoud strijden voor plek 1 qua opbrengst. Voor mij is het nog geen uitgemaakte zaak dat die titel zomaar voor Stolz is weggelegd gezien die andere 3 NKs en het EK extra hebben. Wiklund, Sablikova, Weidmann & Morishige zorgen daarnaast voor een mooie stabiele basis met hopelijk de nodige podiumplekken in de wereldbeker. Mijn jokers zijn Min-Seok Kim, Fontana en Daleman. Helaas geen massa start voor Fontana en Kerkhoff, die heb ik eigenlijk met name daarvoor gepakt... Daarnaast heel veel namen die stiekem gaan sprokkelen en met Di Stefano de verrassing van het seizoen.

*** Vinnie
Hij bleef maar wachten en wachten en ik dacht vooral, waar ben je mee bezig? Maar uiteindelijk heeft Vinnie toch weer een mooi team bij elkaar. Ghiotto is eigenlijk wat te duur, maar wel een zekerheid. Nuis en Gao waren een gok, maar dat lijkt goed uit te pakken. Jilek is het opkomende talent, maar 9 is niet goedkoop. Vooral een heel breed team dat stiekem gaat sprokkelen.

** Gujanator
Blondin, Han, Swings en Herzog zijn serieuze puntenpakkers. Huizinga is op papier natuurlijk een echt koopje, maar hij moet het eerst nog maar eens buiten Heerenveen bewijzen. Daarnaast toch ook wel een lekker breed team met wat Europeanen die wel zullen plussen op het EK.

** Laatste man
Alles staat en valt met Kok voor Laatste man. Ook Scheperkamp en Engebraten zijn geen zekerheid, maar kunnen wel flink plussen. Wel een tegenvaller dat Rijpma haar plek moest inleveren. Laatste man heeft gegokt en kan zomaar laatste worden, maar de potentie is hoog.

** JohnnyJ
Groenewoud gaat veel opleveren. Fish, Bowe en Nonomura had ik wel graag gehad voor die prijs. Goetz is echter veel te duur, zeker als je het vergelijkt met een Leerdam die de NKs en het EK Sprint erbij heeft. Het is geen breed team, maar wel heel veel kwaliteit. JohnnyJ gaat zeker meespelen voor het podium, maar wilt hij meespelen voor de overwinning dan moet bijvoorbeeld een Bowe toch echt gaan verrassen.

* Chef
Leerdam zal wel winst maken, maar voor Roest wordt het toch al lastiger nu hij de eerste 2 wereldbekers mist. Lollo en Shinhama moet ik nog maar zien of ze winst maken, maar veel verlies zal het ook niet zijn. Met dat viertal zal Chef nooit onderaan eindigen behoudens calamiteiten, maar ik mis die verrassing die hem de overwinning zal brengen.

* Fair Play
Het is nog net niet zo extreem als met Pogacar bij het wielrennen, maar laatste zul je niet gauw eindigen met Stolz in je team. Ook Ning en Jackson gaan natuurlijk genoeg pakken in de wereldbekers. Het EK gaat echter killing zijn voor Fair Play. Waar hij in de wereldbekers kan winnen, zal hij die achterstand die hij tijdens het EK oploopt vermoed ik niet meer inhalen.

* Paultje
Grote meevaller voor Paultje dat Beune toch niet zwanger blijkt en gewoon mee mag naar de wereldbekers. Prins zie ik wel een mooie plus halen, maar bij zijn andere Nederlanders heb ik twijfels. Als een Fledderus, Conijn, Wennemars, Dul of Grevelt zich echter weet te plaatsen voor het EK en WK dan kunnen ze opeens toch gaan plussen. Probleem is alleen dat het bijna onmogelijk is dat ze zich allemaal plaatsen en dan gaat de plus bij de ene weer gecompenseerd worden door een min bij de ander.

* TeamVulture
Takagi gaat natuurlijk weer goed scoren, maar is zij die 26 punten waard zonder WK Sprint/Allround? Eitrem wilt nog niet echt helemaal doorbreken, maar kan in potentie plussen. Voor de rest wel leuke namen, maar toch wel redelijk veel betaald voor twijfelgevallen als Howe en Koshkin.

En dan nu de ranking:

1. Jordy
2. Vinnie
3. JohnnyJ
4. Gujanator
5. Chef
6. Fair Play
7. Paultje
8. TeamVulture
9. Laatste man

Misschien verrassend dat ik Laatste man 2 sterren geef en toch onderaan zet, maar ben bang voor hem dat Kok toch verloren punten gaan zijn en Scheperkamp en Engebraten het niet waar maken. Zijn potentie is enorm dus ik geef hem meer kans om te winnen dan een team met zekerheid zoals bijvoorbeeld een Chef of Fair Play, maar deze teams gaan nooit onderaan eindigen tenzij er iets gebeurd met een van hun toppers.

paultje

Post by paultje » 21 Nov 2024, 18:37

vinnie
wist weer lang zijn punten vast te houden en daarmee een heel groot team bijelkaar te krijgen. veel schaatsers die ik graag had gehad (jilek, gao, sasaki, kim, chung, koo, matsui, voskamp, lee) maar had al andere keuzes gemaakt en kon niet meer meer bieden. Als Nuis toch gewoon alles gaat rijden wordt dat ook nog een vette plus en ghiotto kan ook zomaar in plus komen. Alle 1 en 2 punters zie ik die waard e ook minimaal halen dus voor mij de favoriet dus plek 1

jordy
erg groot team en ook nog de toppers de BOO en Wiklund en Morshigi. Daleman is natuurlijk afhankelijk wat die gaat schaatsen maar als die veel gaat schaatsen wordt het een vette plus. Vorig jaar nog in mijn team een jaar te vroeg. Verkerk zie ik wel ek halen en een vette plus geven. Ben benieuwd of alle goedkopere schaatsers uit de kosten komen dan wordt het zeker plaats 2

Johnny
veel echte toppers met groenewoud goetz en kim. Daarnaast lijkt Bowe erg sterk dit jaar. Fish zou daarnaast ook wel eens een grote plus kunne worden. plek 3 hoort tot mogelijkheden voor dit team

gujanator
breed team. Huizinga zou wel eens het koopje kunne worden. Verder zie ik geen grote plussen maar ook geen grote minnen. Swings had vorig jaar wel uitzonderlijk goed jaar voor mijn gevoel. weet niet of dat dit jaar weer lukt. Herzog daarentegen vorig jaar erg slecht en lijkt dit jaar weer beter. denk dat het net geen podium wordt met plek 4

Paul
weer op nederlandse tour. Maar ben bij fledderus veel te enthousiast geweest. Grevelt nu al weg bij haar team dus die punten lijken ook weggegooid. Beune erg duur geworden dus afwachten of ze dat gaat halen. Prins, conijn wennemars wel erg blij mee. Verder giovannini is garant voor vele opbrengst in mass start. Ziomek heb ik hoge verwachtingen van om een vette plus te krijgen. OOk speciaal op EK ingekocht met Ziomek, bosiek, llop, magnussen,lovas en een hele rij nederlands die daar kans op maken. verder jokers Dul, kuratsubo en cho. alle plusssen en minnen afgewogen moet plek 5 kunnen.

Fairplay
veel niet europeanen dus de winst op wk en Wc moet groot zijn om het gemis van EK en NK op te vangen. stolz zal niet veel winst opleveren maar ook geen verlies. verder zullen de mass starts wat opleveren. ik denk al met al aan plek 6

chef
met lollo zie ik een potentiele dikke plus. Maar roest zal door het missen van 2 wc geen winst gaan geven. Leerdam moet ik nog zien of de voet het een jaar houd en of Jake haar niet te veel afleid. Shinhama lijkt mij erg duur voor een niet european en met stolz en de nederlanders als concurrent. plek 7 verwacht ik

vulture
takagi gata zonder wk alround/sprint geen winst geven. Eitrrem lijkt me niet veel marge op te zitten. Dubreuil verwacht ik dat verschillende mannen voorbij ziet komen en minder gaat opleveren. Howe zat vorig jaar bij mij en heb me erg aan hem geergerd met uiteindelijk maar 50 cent. verwacht geen hoge klassering dus plaats 8

laatste man
antoinette gaat wel genoeg opleveren. Zelf ben ik bang dat Kok niet veel gata schaatsen en dan ben je al 11 punten kwijt en is een hoge klassering niet mee rmogelijk. scheperkamp lijk mij ook te duur. Zurek en kongshoaug gaan het gemis niet goed maken dus helaas verwacht ik dit team als laatste

Laatste man

Post by Laatste man » 22 Nov 2024, 08:06

Ik kan alleen maar verrassen. Kok is een grote gok en vooralsnog ziet het er niet zo goed uit (in tegenstelling tot bijv. Nuis/Wennemars). Zurek kan zijn gemiste WK van vorig jaar mooi compenseren. De Jong is een puntenpakker en hopelijk kunnen de Noren scoren op het EK. In de wereldbekers moet Ruining 1 van de plussers worden. Als ik nog punten had, graag Eng Strand gewild. Westenbroek moet 1 van de verrassingen worden.

Top 3
Fair Play
Jordy
Team Vulture

JohnnyJ

Post by JohnnyJ » 22 Nov 2024, 18:11

Hoewel inmiddels de eerste wedstrijddag er weer op zit, blijft ik het moeilijk vinden om een voorspelling van de rangschikking te doen.
Elk team heeft wel 1 of meerdere toppers en enkele jonge schaatsers die voor een verrassing en extra punten kunnen zorgen.
Daarnaast is het van belang dat jouw schaatsers blessurevrij blijven (zie o.m. Kok en Roest) en dat men zich plaatst voor de WB A-groep, het EK en de WK Afstanden. Ik denk dan ook dat de verschillen tussen alle teams beperkt zullen zijn.
Toch maar een poging wagen. Deels vanuit de resultaten wedstrijddag 1 WB Nagano maar vooral toch vanuit mijn gevoel.

1. Jordy
Jordy heeft slim ingekocht met het oog op het EK met de Boo, Wiklund , Sablikova en Di Stefano. Daarnaast heeft hij een heel breed team waarbij Morishige, Weideman, Yang, Kilburg en Fontana hun punten zeker gaan opbrengen. Samen met zijn jokers Min-Seok Kim en Daleman zal hij naar mijn verwachting op plek 1 eindigen. Ik heb ook grote verwachtingen voor Di Stefano maar diens 1500 vandaag valt mij erg tegen.
Maar die zie ik nog wel goed scoren bij de massastarts.
2. Fair Play
Als Stolz aan alle 500, 1000 en 1500 meedoet dan zie ik Fair Play zelfs kans maken op plek 1.
Ning gaat bijna altijd eindigen op plek 2 of 3 en Wojcik heeft al met haar plek 2 mee te kunnen doen voor het podium 500 meter.
Fair Play heeft ook met Stolz en Ning 2 sterke pionnen voor de WK Afstanden 500 - 1000 - 1500 mannen.
Zeker als Jackson nog laat zien dat plek 9 op de 500 meter van vanmorgen te wijten was aan een offday. En mocht Bosker zich plaatsen voor het EK Allround dan is plek 2 voor mij een zekerheid.
3. Team Vulture
Vulture heeft met Takagi, Eitrem en Dubreuil een ijzersterk trio die voor eerste plekken (Takagi) en podiumplekken gaan zorgen.
Verder zullen Maltais en Howe hun punten ook wel gaan opleveren en kan Koshkin op de 500 gaan verrassen.
4. JohnnyJ
Ik had gehoopt op een eerste of tweede plek, maar Goetz (26), Groenewoud (30) en Kim (16) zijn door mij te duur ingekocht. Vooral Goetz is met haar 26 punten veel te duur. Ik had het kunnen weten omdat haar seizoenseinde tegen viel, maar ik raakte bij het bieden wat in paniek.
Een beetje vergelijkbaar met het bieden op Ganna (20 punten :shock: ) vorig jaar bij het biedspel wielrennen.
Vanmorgen bleek al op de 1500 meter dat Goetz met haar 26 punten veel te duur ingekocht is.
Gelukkig lijkt Yoshida voor het tweede seizoen in mijn team een uitstekende aankoop te zijn :D . Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar het is veelbelovend wat zij op de eerste wedstrijddag liet zien. Ik had dus een goed oog voor haar talent :)
Ik ben ook tevreden over Nonomura en mochten Bowe, Bloemen en Fish het een stuk beter doen dan vorig seizoen, dan zit er een top 3 klassering voor mij er zeker nog in.
Maar ik ben ook benieuwd naar Jason Suttels die de overstap van het skeeleren naar het langebaan schaatsen heeft gemaakt en vorige maand zijn PR op de 1500 en 5000 met enkele seconden verbeterde 8-)
5. Gujanator
Een heel sterk breed team die wellicht toch kan verrassen en uiteindelijk top 3 scoort. Geen enkele schaatser in Gujanators team is overpriced en ik vind dat hij zeer goed ingekocht heeft. Dat ik hem nu toch niet op plek 3 inschat komt puur door het slechte presteren van Herzog op wedstrijddag 1 en de blessure Smeding en de valpartij van Kojimi die waarschijnlijk nu in de B-groep moet starten.
Huizinga kan echter voor Gujanator het verschil maken en toch voor een podiumplaats zorgen.
6. Chef
Chef was voor mij na biedronde 1 de grote favoriet voor plek 1, maar het wegvallen van Roest in de eerste 2 WB en de verliefdheid van Jutta gaat hem opbreken. De vraag blijft ook of Lollobrigida wel alle WB gaat schaatsen of toch kiest voor haar zoontje en wat wedstrijden laat schieten. Behalve Shinhama en in 't Hof zie ik ook geen echte puntenpakkers in Chefs zijn team.
7. Vinnie
Oh, is dat even schrikken :shock: , Vinnie pas op plek 7. Hij is er toch weer in geslaagd om een breed team bij elkaar te kopen waarvan het grootste deel wel een (kleine) plus kan opleveren. Met uitzondering van Ghiotto mis ik echter een echte topper om dit jaar mee te kunnen doen voor de winst. Nuis is goed, maar de concurrentie is voor hem moordend met geweldenaar Stolz, Ning op de 1500 en Stolz, Ning, Shinhama, de Boo en Prins op de 1000. En hij moet zich eerst maar eens zien te plaatsen voor het EK Sprint met de Boo, Prins, Wennemars en Scheperkamp.
Verder moet ik nog maar eerst zien of Jilek top 3 haalt bij de WB. Speelt ook nog dat ik hoge verwachtingen had van Gao maar deze viel toch tegen op de eerste 500 meter. Misschien toch nog last van een blessure. En Vinnie heeft de pech dat Visser zich wegens een blessure moest afmelden voor de massastart en ik hem daar juist als kanshebber zag voor een aantal keren top 3.
8. Paultje
Beune gaat voor Paultje zorgen dat hij niet op de laatste plek terecht komt, tenminste ...... als zij weer niet misselijk wordt en moet overgeven :lol: Toch kan Paultje hoger eindigen als Prins en Conijn niet alleen verrassen bij de plaatsingswedstrijden maar ook bij de WB en bij het EK en WK Afstanden. Maar daar moeten zij zich later in het seizoen eerst maar voor zien te plaatsen.
Daarnaast heeft Paultje meteen te maken met een aantal tegenvallers met het niet plaatsen van Fledderus en Grevelt.
9. Laatste Man
Het lijkt wel of hij het expres doet om zijn naam eer aan te doen om nu ook weer de laatste plaats voor zijn rekening te nemen :lol:
Ik vind dat Laatste Man best een aardig team heeft, maar de onzekerheid ten aanzien van Kok maakt veel uit. Gaat Kok wel of niet deelnemen aan het EK Sprint en de WK Afstanden of breekt de ziekte dit seizoen haar op.
Kongshaug, Zurek en Scheperkamp kunnen nog wel positief verrassen, maar de aan- of afwezigheid van Kok zal bepalend zijn.

Maar zoals eerder aangegeven verwacht ik dat de verschillen onderling klein zullen zijn en zullen factoren als blessures, ziekte, afmeldingen, valpartijen en wel of niet plaatsen voor het EK en WK Afstanden mede bepalend zijn voor de uiteindelijke rangschikking :roll:

Gujanator

Post by Gujanator » 22 Nov 2024, 19:23

JohnnyJ wrote:
22 Nov 2024, 18:11
5. Gujanator
Een heel sterk breed team die wellicht toch kan verrassen en uiteindelijk top 3 scoort. Geen enkele schaatser in Gujanators team is overpriced en ik vind dat hij zeer goed ingekocht heeft. Dat ik hem nu toch niet op plek 3 inschat komt puur door het slechte presteren van Herzog op wedstrijddag 1 en de blessure Smeding en de valpartij van Kojimi die waarschijnlijk nu in de B-groep moet starten.
Huizinga kan echter voor Gujanator het verschil maken en toch voor een podiumplaats zorgen.
Tegenvaller inderdaad dat Smeding niet is afgereisd. De blessure lijkt gelukkig niet zo erg en ik hoop dat ze er met het EK weer staat. Zelfde geldt trouwens voor Dombek.

Daar wordt de pijn echter verzacht doordat zijn plekje in de A groep is overgenomen door Emele die sterk 11e wordt. Van Elst met de 12e plek ook wel een opsteker. Twee van mijn gratis schaatsers hebben daarmee al geleverd.

Van Herzog heb ik nog de hoop dat het een incident was. Haar 1500 was namelijk wel goed en het ging helemaal mis in de opening.

Hopelijk kan Kojima de B-groep winnen en nog een paar cent meenemen op zijn terugkeer naar de A-groep. Normaal gezien moet hij daar toch wel weer uit kunnen promoveren.

ChefSpijker

Post by ChefSpijker » 22 Nov 2024, 19:35

Herzog heeft kennelijk een rugblessure (gehad). Zei Smeekens in z'n commentaar. Dus daar zul je met de explosiviteit van de 500 wel meer last van hebben dan op de 1500.

En Kojima rijdt volgende week sowieso niet op de 500, dan mag Murakami. Dus aan promotie gaat ie ook weinig hebben. Jij dan een paar centen ;)

Gujanator

Post by Gujanator » 22 Nov 2024, 19:40

ChefSpijker wrote:
22 Nov 2024, 19:35
Herzog heeft kennelijk een rugblessure (gehad). Zei Smeekens in z'n commentaar. Dus daar zul je met de explosiviteit van de 500 wel meer last van hebben dan op de 1500.

En Kojima rijdt volgende week sowieso niet op de 500, dan mag Murakami. Dus aan promotie gaat ie ook weinig hebben. Jij dan een paar centen ;)
Ah, ik had al zoiets gezien ergens, maar ik dacht dat hij en Murakami allebei 1 500m kregen per WC. Was al verbaasd dat Murakami er niet bij was. Maar goed hij heeft ook de 1000 en 1500 nog dus die 2 punten kan hij prima nog opbrengen.

Fair Play

Post by Fair Play » 19 Mar 2025, 13:43

Fair Play wrote:
20 Nov 2024, 22:14

1. Johnny
2. Vinnie
3. Jordy
4. Gujanator
5. Fair Play
6. Chef
7. Team Vulture
8. Paul
9. Laatste Man
Behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie :D

Laatste man

Post by Laatste man » 19 Mar 2025, 20:46

Gelukkig is de data nog te verslaan!

paultje

Post by paultje » 19 Mar 2025, 21:02

sowieso snappen we er weinig van. 2 mensen op het podium stonden bijna overal op laatste 3 plaatsen hahaha

Post Reply