heel wat podium plekken deze zondag zodat het ek toch nog lekker is geëindigd.
wel balen dat Westenbroek weer valt en geen een europees kampioen.
Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Een prima EK voor mij. Wiklund was het aan haar stand verplicht en levert met twee keer goud.
Semirunniy levert ook met goud en zilver. Heel erg hopen dat hij nog die kans krijgt op de Olympische 5km.
Magnussen met brons vandaag, Van Elst met plek 5 en Jabrzyk pakt nog wat centen op de mass start.
Er had nog meer ingezeten. Daleman en Van Elst vielen in kansrijke positie. Klein reed niet meer op de 1500 en Braun bakte er helemaal niks van. Al met al toch een goede slag kunnen slaan.
Semirunniy levert ook met goud en zilver. Heel erg hopen dat hij nog die kans krijgt op de Olympische 5km.
Magnussen met brons vandaag, Van Elst met plek 5 en Jabrzyk pakt nog wat centen op de mass start.
Er had nog meer ingezeten. Daleman en Van Elst vielen in kansrijke positie. Klein reed niet meer op de 1500 en Braun bakte er helemaal niks van. Al met al toch een goede slag kunnen slaan.
nou dat is wel erg kort door de bocht vind je ook niet?Jordy wrote: ↑11 Jan 2026, 18:34Overigens kan de discussie over Prins ook wel afgesloten worden, die heeft hier toch wel bewezen dat hij volledig terecht gepasseerd is. Dan heeft Hoolwerf veel meer recht van spreken. Zou me niets verbazen als ze Snel weer genaaid zouden hebben als dat kon, maar helaas zou Diniz wegvallen en dat vonden ze na zijn geweldige rit toch wel jammer. Op die 500 meter zijn er wel zoveel kanshebbers dat ik Diniz weinig kans geef en een iets mindere rit betekent zelfs dat hij buiten de top 10 valt, maar Diniz heeft zijn plekje zeker verdient. Blijft lastig dat limiet van 9 schaats(t)ers.
Hij heeft naar behoren gepresteerd in een zeer lastige periode voor hem.
Niet echt een voorbereiding gehad die bij topprestatie hoort. En dat begrijp ik volledig na zo een mokerslag voor hem persoonlijk. Je zal maar 4 jaar ergens voor strijden en dan 1 plek verliezen op 0,005 en de andere van je afgenomen worden terwijl hij volgens een voor opgezette matrix er gewoon bij hoorde. Had dan in de matrix ook een aanwijsplek voor ploegenachtervolging bijgezet.
Bosker heeft nog minder op de 5km te zoeken. En ik zie de ploegenachtervolgers ook niet op podium eindigen met USA italie noorwegen en misschien wel frankrijk op oorlog sterkte. Onze mannen willen niet eens samen trainen voor hun kans op de ploegenachtervolging want ze vinden hun eigen afstanden belangrijker.
Maar hier worden we het duidelijk niet met elkaar over eens
Vinnie is denk ik de winnaar van dit EK geworden met een karrenvracht aan tweede en derde plekken. Alleen zonde voor hem dat Farthofer de 1600 en 5300 meter schaatst ipv de 1500 en 5000 :p
zou het ik heb ook nog 2 tweede , 3 derde en 2 vier/vijfde plaatsen bemachtigd vandaag
ah ja ook kania en hoolwerf en zhadra ja dan wint vinnie het ek wel
-
Laatste man
We zijn van de laatste plaats af! Al mijn 5 deelnemers goed gescoord. Helaas geen vrouwelijke deelnemers op dit EK voor mij, daar lag nog veel te rapen.
Natuurlijk was de opmerking wat gechargeerd, maar dit was wel zijn kans om te laten zien ‘jullie hebben een fout gemaakt’. Dat heeft hij mijn inziens echt niet gedaan. Van Zurek verliezen is geen schande, maar 0.8 erachter is wel veel. Semirunniy zie ik nou ook niet echt als een medaille kanshebber op de Spelen op de 1.500 meter dus daar achter eindigen valt me toch wel tegen. Zijn 500 meter was al helemaal niet goed. Dan is voor mij de conclusie duidelijk. Hij heeft de selectie commissie niet laten zien dat ze ongelijk hadden. Natuurlijk kan het dat hij na die tegenvaller wat gedemotiveerd was en daardoor tegenviel, maar neemt niet weg dat hij de kans niet heeft gegrepen.paultje wrote: ↑11 Jan 2026, 18:44nou dat is wel erg kort door de bocht vind je ook niet?Jordy wrote: ↑11 Jan 2026, 18:34Overigens kan de discussie over Prins ook wel afgesloten worden, die heeft hier toch wel bewezen dat hij volledig terecht gepasseerd is. Dan heeft Hoolwerf veel meer recht van spreken. Zou me niets verbazen als ze Snel weer genaaid zouden hebben als dat kon, maar helaas zou Diniz wegvallen en dat vonden ze na zijn geweldige rit toch wel jammer. Op die 500 meter zijn er wel zoveel kanshebbers dat ik Diniz weinig kans geef en een iets mindere rit betekent zelfs dat hij buiten de top 10 valt, maar Diniz heeft zijn plekje zeker verdient. Blijft lastig dat limiet van 9 schaats(t)ers.
Hij heeft naar behoren gepresteerd in een zeer lastige periode voor hem.
Niet echt een voorbereiding gehad die bij topprestatie hoort. En dat begrijp ik volledig na zo een mokerslag voor hem persoonlijk. Je zal maar 4 jaar ergens voor strijden en dan 1 plek verliezen op 0,005 en de andere van je afgenomen worden terwijl hij volgens een voor opgezette matrix er gewoon bij hoorde. Had dan in de matrix ook een aanwijsplek voor ploegenachtervolging bijgezet.
Bosker heeft nog minder op de 5km te zoeken. En ik zie de ploegenachtervolgers ook niet op podium eindigen met USA italie noorwegen en misschien wel frankrijk op oorlog sterkte. Onze mannen willen niet eens samen trainen voor hun kans op de ploegenachtervolging want ze vinden hun eigen afstanden belangrijker.
Maar hier worden we het duidelijk niet met elkaar over eens![]()
Hoolwerf daarentegen rijdt zijn beste Massa Start van het jaar en laat zien dat hij tegen Giovannini en Swings gewoon kans maakt. Terwijl Hoolwerf al jaren als eerste wordt genoteerd voor de Massa Start en de onbetwiste kopman is die min of meer al zeker leek van de Spelen, wordt die vervolgens gewoon heel eenvoudig aan de kant geschoven. Voor hem is de klap misschien nog groter, maar hij laat wel zien dat hem negeren niet helemaal terecht was.
nou ja de 500m van Prins is natuurlijk niet zijn afstand dus vind het eigenlijk niet heel raar dat hij daar 8ste wordt.
de 1500m heb je die gezien? de laatste kruising verliest hij gewoon paar tienden door tegenstander anders was hij gewoon 2de geweest en er dichter op gezeten. Kongshaug is natuurlijk ook geen koekenbakker he.
1000m wordt hij 2de, ja het gat met Zurek was groot maar Zurek reed gewoon heel sterk en kan zomaar goud pakken op OS. zat maar 0,1 sec van baanrecord van Stolz af.
Dat allemaal met de voorbereiding die hij had is gewoon goed en heeft hij klasse getoont. Een Westenbroek en Daleman hebben de klap heel wat minder verwerkt.
Het vergelijk met een mass start vindt ik kompleet mank gaan. Mass start is echt wat anders dan een individueel nummer. Hij hoefde alleen maar te sprinten ja dat kan hij en wint ook niet. Net als Prins 2de. Dus snap dat punt niet helemaal.
de 1500m heb je die gezien? de laatste kruising verliest hij gewoon paar tienden door tegenstander anders was hij gewoon 2de geweest en er dichter op gezeten. Kongshaug is natuurlijk ook geen koekenbakker he.
1000m wordt hij 2de, ja het gat met Zurek was groot maar Zurek reed gewoon heel sterk en kan zomaar goud pakken op OS. zat maar 0,1 sec van baanrecord van Stolz af.
Dat allemaal met de voorbereiding die hij had is gewoon goed en heeft hij klasse getoont. Een Westenbroek en Daleman hebben de klap heel wat minder verwerkt.
Het vergelijk met een mass start vindt ik kompleet mank gaan. Mass start is echt wat anders dan een individueel nummer. Hij hoefde alleen maar te sprinten ja dat kan hij en wint ook niet. Net als Prins 2de. Dus snap dat punt niet helemaal.