Dik en dik verdient, nu kan ze zwanger worden.
Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Ongeloofelijk… Kok reed eindelijk de 1.000 meter met meer rust zoals ze de 1.500 meter rijdt en dat leidde tot een knaltijd. Dan denk je, dit was hem, het sprookje van Jutta is voorbij. Maar net zoals het onmogelijke sprookje van Lollo werkelijkheid werd, deed ook Jutta het onmogelijke.
Ongelooflijk dat Leerdam dit nog kan na die geweldige 1000 en knaltijd van Kok
Ik dacht echt na die geweldige rit van Kok dat het voldoende voor goud zou zijn.
Maar wat fantastisch van Leerdam om onder zo'n grote druk toch haar sprookje om goud op de 1000 Olympische Spelen te halen nog waar kon maken. Echt klasse van Jutta. Femke is op waarde geklopt en Leerdam verdient deze gouden medaille
volkomen.
Jammer voor mij, maar dit is topsport
van het hoogste niveau tussen 2 geweldige schaatsers ⛸⛸.
Ik dacht echt na die geweldige rit van Kok dat het voldoende voor goud zou zijn.
Maar wat fantastisch van Leerdam om onder zo'n grote druk toch haar sprookje om goud op de 1000 Olympische Spelen te halen nog waar kon maken. Echt klasse van Jutta. Femke is op waarde geklopt en Leerdam verdient deze gouden medaille
Jammer voor mij, maar dit is topsport
-
Laatste man
Laten we het sowieso maar op thuisvoordeel houden, want de Italianen scoren sowieso goed in meerdere sporten.
Overigens is haar zusje wel gepakt op doping tijdens het EK skeeleren ooit
Gister was een prachtig sportgevecht tussen 2 toppers. De 5km bij de mannen was ook best aardig.
Ik ben meer op de hand van Laatste Man. Vooral ik nu weet dat haar zusje Guilia wegens doping 18 maanden geschorst is, al is dit wel al 6 jaar geleden. Zonder daadwerkelijk bewijs blijft het moeilijk iemand te verdenken, maar 2,26 voorsprong op Wiklund en 3,84 op Beune vind ik verbazingwekkend voor iemand die het hele seizoen nauwelijks vooruit kwam en nu ineens alle concurrenten op een hoopje schaatstLaatste man wrote: ↑10 Feb 2026, 14:27Laten we het sowieso maar op thuisvoordeel houden, want de Italianen scoren sowieso goed in meerdere sporten.
Gister was een prachtig sportgevecht tussen 2 toppers. De 5km bij de mannen was ook best aardig.
Bij iedereen was het verval in de laatste ronden groot behalve bij Lollobrigida die nauwelijks verval had in al haar ronden.
Maar misschien was dit wel haar kracht, zo vlak mogelijk schaatsen. Maar het contrast met haar eerder schaatsen dit seizoen is zo groot!
In deze vorm wint zij ook gemakkelijk de 5.000 en ook op de 1500 maakt zij zeker kans op een podiumplek.
Maar we zullen het de komende dagen wel zien of dit een eenmalige prestatie van formaat was of dat zij dit huzarenstukje weer gemakkelijk weet te herhalen
- ChefSpijker
3,84 op Beune klinkt veel, maar als Maltais 1,19 sneller is dan Beune en Weidemann slechts 1,12 trager, is het ook wel duidelijk dat Beune geen toprace had.JohnnyJ wrote: ↑10 Feb 2026, 15:31Ik ben meer op de hand van Laatste Man. Vooral ik nu weet dat haar zusje Guilia wegens doping 18 maanden geschorst is, al is dit wel al 6 jaar geleden. Zonder daadwerkelijk bewijs blijft het moeilijk iemand te verdenken, maar 2,26 voorsprong op Wiklund en 3,84 op Beune vind ik verbazingwekkend voor iemand die het hele seizoen nauwelijks vooruit kwam en nu ineens alle concurrenten op een hoopje schaatstLaatste man wrote: ↑10 Feb 2026, 14:27Laten we het sowieso maar op thuisvoordeel houden, want de Italianen scoren sowieso goed in meerdere sporten.
Bij iedereen was het verval in de laatste ronden groot behalve bij Lollobrigida die nauwelijks verval had in al haar ronden.
Maar misschien was dit wel haar kracht, zo vlak mogelijk schaatsen. Maar het contrast met haar eerder schaatsen dit seizoen is zo groot!
In deze vorm wint zij ook gemakkelijk de 5.000 en ook op de 1500 maakt zij zeker kans op een podiumplek.
Maar we zullen het de komende dagen wel zien of dit een eenmalige prestatie van formaat was of dat zij dit huzarenstukje weer gemakkelijk weet te herhalen![]()
![]()
Voorlopig zijn alle gouden races wel van uitzonderlijk goed niveau. Eitrem en Leerdam hadden we een voorproefje van gehad in Inzell, maar dat maakt die ritten niet minder speciaal dan die van Lollobrigida. Eitrem rijdt de afgelopen weken plots de concurrenten op seconden en duikt nota bene in Inzell (en niet op een hooglandbaan) onder de 6 minuten. Vind ik misschien nog wel uitzonderlijker dan deze ene rit van Lollobrigida.
- ChefSpijker
Mijn schaatsers zijn hun eigen team aan het saboteren. Lian scoort nu niks door DQ en zorgt ervoor dat Joep ook minder pakt 
ik weet het is mosterd na de maaltijd maar zou Prins hier 3de hebben kunnen worden. Hele seizoen sneller geweest dan Nuis dan sta je zowat op plek 3
- ChefSpijker
Nuis eindigt drie tienden achter brons, wat op de 1000 toch een flink gat is. En zonder die wissel voor Wennemars was brons een 1.06 geweest. Die 1.06 had Prins nooit gehaald.
-
Laatste man
Eens. En met de 1500m benen van Wennemars en het wat stilvallen van De Boo had ik Wennemars zeker ook kans gegeven op zilver. Hij verloor echt heel veel tijd door die krankzinnige actie.
nou ja je kan beter 3 toppers er hebben staan dan voorkom je dat pech van 1 je een plak kost zoals nu.
op nk Prins 0,22 sneller
op wb1 Nuis dq
op wb2 Nuis b groep
op wb3 Prins 0,34 snelelr
op wb4 Nuis 0,6 sneller
okt gelijk maar prins wel een flinke mispeer
op wb 5 Nuis trekt zich trug
tja het is geen zekerheidje maar had natuurlijk wel gewoon gekund
helemaal als je bedenkt dat prins -ning 4-1 was op WB
op nk Prins 0,22 sneller
op wb1 Nuis dq
op wb2 Nuis b groep
op wb3 Prins 0,34 snelelr
op wb4 Nuis 0,6 sneller
okt gelijk maar prins wel een flinke mispeer
op wb 5 Nuis trekt zich trug
tja het is geen zekerheidje maar had natuurlijk wel gewoon gekund
helemaal als je bedenkt dat prins -ning 4-1 was op WB
Enorm triest voor Wennemars.
Was zo gegund en brons had er zeker in gezeten.
Was zo gegund en brons had er zeker in gezeten.
tuurlijk had Wennemars brons gehad als hij niet deze pech had gehad. Dan was Prins max 4de geworden. Ma ja Wennemars had wel de pech en dus denk ik dan wat als. Daar hadden die rekenmodellen van de schaatsbond even geen rekening mee gehouden.Laatste man wrote: ↑11 Feb 2026, 21:00Eens. En met de 1500m benen van Wennemars en het wat stilvallen van De Boo had ik Wennemars zeker ook kans gegeven op zilver. Hij verloor echt heel veel tijd door die krankzinnige actie.
Maar gelukkig hielden ze wel rekening met de 1% kans op teamachtervolging.
-
Laatste man
Nee hier ga ik niet in mee. Prins had wellicht net aan de top-5 gehaald. Zo uit zn slof schieten als een De Boo of Wennemars kunnen, kan hij absoluut niet. Wennemars had grote kans op zilver en De Boo brons.
En alles naar Prins toerekenen is wat flauw, want een normale Zurek rijdt hier ook wellicht wel podium.
En alles naar Prins toerekenen is wat flauw, want een normale Zurek rijdt hier ook wellicht wel podium.
ik weet het nog zo niet. Denk dat prins 3de had kunnen worden in deze uitslag
en nee wennemars had echt niet sneller dan de Boo gereden. Die wissel heeft hem geen 0,8 gekost. geloof ik niks van
en nee wennemars had echt niet sneller dan de Boo gereden. Die wissel heeft hem geen 0,8 gekost. geloof ik niks van
Die uitslagen in de wereld beker erbij halen zonder context is natuurlijk onzin. Nuis dq, niet starten en b-groep betekent niet dat Prins beter is. Ning start 3x enkel voor de punten en wordt zo’n beetje laatste, ook dat betekent niet dat Prins beter is.
Zowel Nuis als Ning zijn meer van het pieken en Prins is de constante factor. Het is niet voor niets dat hij er vaak buitenvalt, die andere zijn op het moment dat het er echt om gaat gewoonweg beter.
Milaan is echt geen betere baan dan Inzell of Thialf, de meeste schaatsen gewoon trager, maar er zijn een paar toppers die perfect pieken en ongeloofelijk baanrecords schaatsen waardoor de omstandigheden goed lijken. Voor iemand die niet van het pieken is zoals Prins lijkt zijn Inzell tijd een mooi vergelijk, dan wordt hij hier 7de net achter Nuis. Misschien zou hij zijn Thialf tijd kunnen redden dan wordt hij 5de. Streep je Nuis weg dan was Nederland dus 2, 5 en 6 met Prins net zoals nu. Oftewel realistisch gezien heeft het helemaal niets uitgemaakt.
Was het dan helemaal ondenkbaar dat Prins hier brons had gepakt? Als Wennemars niet gehinderd was ja, dan was Prins volledig kansloos voor een medaille. Doordat Wennemars gehinderd werd bleek hij niet helemaal kansloos, maar het was nog steeds onwaarschijnlijk. De kans dat één team bij de ploegenachtervolging een fout maakt is echter veel groter dan de kans dat één van de 3 topfavorieten dusdaning gehinderd wordt dus als het model daar rekening mee zou houden dan spreekt het alleen maar in het voordeel van de TP. Daarnaast maakt Nederland in zo’n geval een goede kans op brons terwijl Wennemars met hinder waarschijnlijk nog steeds voor Prins was geëindigd en een medaille dus nog steeds onwaarschijnlijk zou zijn geweest.
Zowel Nuis als Ning zijn meer van het pieken en Prins is de constante factor. Het is niet voor niets dat hij er vaak buitenvalt, die andere zijn op het moment dat het er echt om gaat gewoonweg beter.
Milaan is echt geen betere baan dan Inzell of Thialf, de meeste schaatsen gewoon trager, maar er zijn een paar toppers die perfect pieken en ongeloofelijk baanrecords schaatsen waardoor de omstandigheden goed lijken. Voor iemand die niet van het pieken is zoals Prins lijkt zijn Inzell tijd een mooi vergelijk, dan wordt hij hier 7de net achter Nuis. Misschien zou hij zijn Thialf tijd kunnen redden dan wordt hij 5de. Streep je Nuis weg dan was Nederland dus 2, 5 en 6 met Prins net zoals nu. Oftewel realistisch gezien heeft het helemaal niets uitgemaakt.
Was het dan helemaal ondenkbaar dat Prins hier brons had gepakt? Als Wennemars niet gehinderd was ja, dan was Prins volledig kansloos voor een medaille. Doordat Wennemars gehinderd werd bleek hij niet helemaal kansloos, maar het was nog steeds onwaarschijnlijk. De kans dat één team bij de ploegenachtervolging een fout maakt is echter veel groter dan de kans dat één van de 3 topfavorieten dusdaning gehinderd wordt dus als het model daar rekening mee zou houden dan spreekt het alleen maar in het voordeel van de TP. Daarnaast maakt Nederland in zo’n geval een goede kans op brons terwijl Wennemars met hinder waarschijnlijk nog steeds voor Prins was geëindigd en een medaille dus nog steeds onwaarschijnlijk zou zijn geweest.
Voor Pauls score maakt het denk ik niks uit. Hij zou nooit het EK hebben gereden als hij was geplaatst en vierde op de OS is exact evenveel waard als tweede op het EK.
Maar eigenlijk was het enige realistische scenario dat hij 1 afstand had mogen rijden op de Spelen. Dan was het niet plaatsen en EK rijden sowieso beter.
Maar eigenlijk was het enige realistische scenario dat hij 1 afstand had mogen rijden op de Spelen. Dan was het niet plaatsen en EK rijden sowieso beter.
De analysten vonden dat Wennemars zo'n gunstige loting had omdat hij laatste binnenbocht had, en zou kunnen profiteren maar daar had ik al mijn twijfels over. Laatste binnenbocht is eigenlijk alleen een voordeel als je tegenstander net iets minder goed is en je hem op de laatste kruising kunt gebruiken. Als je veel beter bent kruis je of eroverheen of je moet heel snel naar binnen, kunt niet profiteren en kan je bocht niet zo goed aansnijden. Volgens mij kun je dan beter laatste buitenbocht hebben en profiteren op de eerste kruising.
Dat het dan zo uitpakt is natuurlijk heel sneu. Als die Chinees gewoon ingehouden had had Wennemars sowieso brons en wellicht zelfs zilver gehad. Ik denk dat dat hem best wel eens een kleine seconde gekost kan hebben.
Dat het dan zo uitpakt is natuurlijk heel sneu. Als die Chinees gewoon ingehouden had had Wennemars sowieso brons en wellicht zelfs zilver gehad. Ik denk dat dat hem best wel eens een kleine seconde gekost kan hebben.
Wel echt zonde van Wennemars. Die had brons gehaald. Zilver niet, dan had hij een vergelijkbare slotronde als Stolz nodig gehad en zelfs minder verval dan hem. Nee daar geloof ik niet in, twijfel zelfs of het echt een 1.06 was geweest of een hele lage 1.07. Een halve seconde lijkt me wel realistisch maar dan zit je nog maar op 1.07.08.
Voor mij natuurlijk wel lekker dat Ning hier brons pakt, vooraf was ik tevreden geweest met Ning op 5 achter Zurek en hoopte ik dan dat Dubreuil dat dubbeltje zou pakken om gelijk te blijven met Johnny. Nu loop ik wat in en Dubreuil heeft laten zien dat je toch nog rekening met hem moet houden op de 500 meter. Overigens wordt dat wel echt smullen: Stolz, de Boo, Zurek, Dubreuil, Kim, Morishige, Koshkin, Gao, Kania, Magnussen, Shinhama; er zijn meer dan 10 kanshebbers op een medaille en dan noem ik Diniz, Kuratsubo, Liiv, McLeod enz. niet eens op.
Joep mag vervolgens revanche nemen op de 1.500 meter, samen met Stolz en Ning op het podium.
Voor mij natuurlijk wel lekker dat Ning hier brons pakt, vooraf was ik tevreden geweest met Ning op 5 achter Zurek en hoopte ik dan dat Dubreuil dat dubbeltje zou pakken om gelijk te blijven met Johnny. Nu loop ik wat in en Dubreuil heeft laten zien dat je toch nog rekening met hem moet houden op de 500 meter. Overigens wordt dat wel echt smullen: Stolz, de Boo, Zurek, Dubreuil, Kim, Morishige, Koshkin, Gao, Kania, Magnussen, Shinhama; er zijn meer dan 10 kanshebbers op een medaille en dan noem ik Diniz, Kuratsubo, Liiv, McLeod enz. niet eens op.
Joep mag vervolgens revanche nemen op de 1.500 meter, samen met Stolz en Ning op het podium.
Voor de spanning in het biedspel is het wel leuk dat Johnny's schaatsers nog wat tegenvallen. Ghiotto en Zurek 4e, Dawson 8e en Sablikova afgemeld. En dat Kok ondanks die prestatie slechts 2e wordt is ook een zure. Nog steeds denk ik dat Johnny favoriet blijft om te winnen, maar de kansen voor de achtervolgers zijn wel gegroeid.
Morgen een belangrijke dag voor mij. Met Wiklund en Weidemann hoop ik op twee keer podium en Jasch zou zomaar kunnen verassen met een mooie ereplaats.
Morgen een belangrijke dag voor mij. Met Wiklund en Weidemann hoop ik op twee keer podium en Jasch zou zomaar kunnen verassen met een mooie ereplaats.
o zeker voor het spel beter dat Prins EK heeft gedaan.Gujanator wrote: ↑11 Feb 2026, 22:32Voor Pauls score maakt het denk ik niks uit. Hij zou nooit het EK hebben gereden als hij was geplaatst en vierde op de OS is exact evenveel waard als tweede op het EK.
Maar Prins met deze uitslag kansloos voor brons te achten vind ik echt grote onzin.
En de TP geloof ik gewoon totaal niet in maar we zullen zien. Als tp straks brons pakt sta ik mooi voor ....