is er ook al wat bekend van lollo?
Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
- ChefSpijker
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Daar was ik al bang voor
Ik heb het al eerder aangegeven. Het spel wordt niet beslist op de Olympische Spelen, maar wordt bepaald door wel of geen deelname
aan het WK. Ik ben ook bang dat Ziomek en Dawson afhaken.
Ik ben echt benieuwd wie wel deelnemen. Voorlopig weinig bekend hierover. Alleen Nederland, Japan, Canada, Italië en Stolz (2X).
Dat is wel een domper, maar ik zou de moed nog niet helemaal opgeven. Voor Jordy zijn er ook nog een paar grote vraagtekens met onder andere Ning, Bowe en Han, en is al bekend dat Blondin niet rijdt. Als Ning en Bowe niet meedoen denk ik niet dat hij een podiumkandidaat over heeft en dan wordt het toch vooral centen sprokkelen. Volgens mij mogen Zueva en Semenova niet meer meedoen, dus die mist hij ook. Van Han verwacht ik sowieso niet zoveel. En Bowe verwacht ik eigenlijk niet op de startlijst.JohnnyJ wrote: ↑25 Feb 2026, 17:20Daar was ik al bang voor. Voor mij betekent dit dat ik plek 1 wel kan vergeten.
Ik heb het al eerder aangegeven. Het spel wordt niet beslist op de Olympische Spelen, maar wordt bepaald door wel of geen deelname
aan het WK. Ik ben ook bang dat Ziomek en Dawson afhaken.
Ik ben echt benieuwd wie wel deelnemen. Voorlopig weinig bekend hierover. Alleen Nederland, Japan, Canada, Italië en Stolz (2X).
Jij hebt met Kok wel de gedoodverfde winnaar bij de sprint, en met Zurek een podiumkandidaat.
Wel staat Jordy er in de potverdeling ook heel goed voor. Maar in de eindstand zonder pot geef ik je nog een prima kans.
Dit zet wel ook de deur op een kier voor mij. Met Wiklund, Semirunniy en Maltais heb ik drie goede die wel zullen rijden. Het is te hopen dat Jackson dat ook doet, want zij is kanshebber voor plek drie. Rio Yamada kan leuk scoren en in het beste geval pakt Daleman dat laatste ticket en daarmee ook nog een paar mooie centen. Ik sta ook goed in de pot, maar wel achter Jordy. Het verschil is wel groot om in te halen, maar als alles op zijn plek valt kan het nog.
Het is belachelijk dat Zueva en Semenova niet mee mogen doen. Wel met de Olympische Spelen en niet met het WK. Slaat nergens op.
Volgens geruchten zouden naast Ghiotto ook Sablikova en Bowe niet meedoen.
Jackson waarschijnlijk wel, die zou al gesignaleerd zijn in Heerenveen.
Ook Lollobrigida, Pergher, Di Stefano en Lorello zouden volgens insiders ook meedoen.
Nuis daarentegen heeft vandaag gezegd dat hij, nu hij geen aanwijsplek heeft gekregen, niet aan het NK gaat meedoen en zijn seizoen beëindigt. Maar het blijft wachten op de officiële inschrijving en dan pas weten we zeker wie wel en wie niet meedoen aan het WK.
Volgens geruchten zouden naast Ghiotto ook Sablikova en Bowe niet meedoen.
Jackson waarschijnlijk wel, die zou al gesignaleerd zijn in Heerenveen.
Ook Lollobrigida, Pergher, Di Stefano en Lorello zouden volgens insiders ook meedoen.
Nuis daarentegen heeft vandaag gezegd dat hij, nu hij geen aanwijsplek heeft gekregen, niet aan het NK gaat meedoen en zijn seizoen beëindigt. Maar het blijft wachten op de officiële inschrijving en dan pas weten we zeker wie wel en wie niet meedoen aan het WK.
ook benieuwd welke koreanen gaan verschijnen en of Gao zin in een WK heeft (waarschijnlijk niet)
kampioenschap NK sprint dames wordt spannend zonder kok en leerdan.
denk 4 kandidaten:
Daleman
Hoogendoorn
Verkerk
Fledderus
heel misschien nog Grevelt
hopelijk wordt het Verkerk of Hoogendoorn
denk 4 kandidaten:
Daleman
Hoogendoorn
Verkerk
Fledderus
heel misschien nog Grevelt
hopelijk wordt het Verkerk of Hoogendoorn
Grevelt moet je zeker er bij zetten als kanshebber voor die derde plek WK Sprint
Bowe lijkt niet mee te doen, Blondin is al zeker dat ze niet meedoet. Kerkhoff heeft zich afgemeld, maar kon zich sowieso niet plaatsen vanwege die aanwijsplekken. Al was een paar dubbeltjes op het NK nog wel fijn geweest. Semenova, Zueva en Korzhova mogen niet starten. Schlörb moest zich geblesseerd afmelden voor de Spelen dus ook die verwacht ik niet. Howe is het hele seizoen niet in actie gekomen en ook nu niet. Voor Ichinohe geldt hetzelfde, die is zelfs helemaal gestopt. Kasahara is sowieso enkel een 1.500 meter man, al heeft hij daar ook niets gemaakt. Dan heb je nog Michelle de Jong die al het hele seizoen niet helemaal fit is en zich normaal dus niet zou plaatsen en we kunnen al een hoop afstrepen… Bij Johnny is het voorlopig alleen Ghiotto al afgevallen, al reken ik erop dat Sablikova, Tas en Dawson ook niet starten en dat Bergsma zich niet plaatst. Ziomek is ook nog een twijfelgeval, maar verwacht ik wel gewoon.
Wat houden we dan nog over bij mij:
- Dubreuil en Lamarche zijn al bevestigd en toch zeker top 5 kandidaten
- Ning en Han reken ik nog wel op aangezien Takagi en Sato van de Wit in ieder geval starten
- Morishige is al bevestigd
- Bosker moet zich nog plaatsen
- Loubineaud zou een positieve verrassing zijn
- Golubeva reken ik wel nog op en kan best nog een eind komen, was toch goed op de OS
- Na-hyun Lee reken ik ook eigenlijk wel op
- Van het groepje Chung, Palka, Belloir, Manganello, Myers, Llop, Ji-Woo Park en Liu zal heus nog wel iemand starten, maar dat is sprokkelwerk
Als mijn belangrijkste twijfelgevallen starten ziet het er nog steeds prima uit, maar zo’n Ning en Han kan ik zeker niet missen.
Wat houden we dan nog over bij mij:
- Dubreuil en Lamarche zijn al bevestigd en toch zeker top 5 kandidaten
- Ning en Han reken ik nog wel op aangezien Takagi en Sato van de Wit in ieder geval starten
- Morishige is al bevestigd
- Bosker moet zich nog plaatsen
- Loubineaud zou een positieve verrassing zijn
- Golubeva reken ik wel nog op en kan best nog een eind komen, was toch goed op de OS
- Na-hyun Lee reken ik ook eigenlijk wel op
- Van het groepje Chung, Palka, Belloir, Manganello, Myers, Llop, Ji-Woo Park en Liu zal heus nog wel iemand starten, maar dat is sprokkelwerk
Als mijn belangrijkste twijfelgevallen starten ziet het er nog steeds prima uit, maar zo’n Ning en Han kan ik zeker niet missen.
Shit, Tas start in ieder geval wel, dat is een flinke meevaller voor Johnny. Die zou nu rust pakken voor ze aan het wielerseizoen begint, maar wilt blijkbaar toch nog profiteren van de goede vorm.
Weer een aderlating in mijn team.
Geen Leerdam op het WK.
Geen Leerdam op het WK.
Oh, die zag ik niet aankomen. Het NK zou ze natuurlijk nooit rijden, maar met die aanwijsplek en het feit dat het in Nederland is had ik dit niet verwacht.
FairPlay is hiermee duidelijk de pechvogel van het jaar. Conijn die de World Cups skipt en wordt beroofd van een kans om het WK te rijden en nu Leerdam die het WK skipt. En dan ook nog Beune die de OS miste op de 1500m.
Voor mijn team komt dit zeker niet slecht uit. Een extra plekje beschikbaar op het NK geeft Daleman veel meer kans. En Jackson is nu opeens kandidaat voor zilver.
FairPlay is hiermee duidelijk de pechvogel van het jaar. Conijn die de World Cups skipt en wordt beroofd van een kans om het WK te rijden en nu Leerdam die het WK skipt. En dan ook nog Beune die de OS miste op de 1500m.
Voor mijn team komt dit zeker niet slecht uit. Een extra plekje beschikbaar op het NK geeft Daleman veel meer kans. En Jackson is nu opeens kandidaat voor zilver.
Oef, dat is zeker een tegenvaller, ook jammer voor het toernooi, nu wint Kok met twee vingers in de neus. Of het goed uitpakt voor Gujanator en mij is dan ook maar zeer de vraag. Ja, wij scoren meer, maar als Johnny er het meeste van profiteert dan is het alleen maar nadelig. Je zou denken dat de KNSB dat vantevoren even checkt voordat ze de aanwijsplekken bekend maken.
Zou Fair Play echter niet de pechvogel noemen. Leerdam was relatief goedkoop, omdat de meeste volgens mij verwachtte dat ze zou stoppen na de OS. Het verbaasde me eigenlijk dat ze een aanwijsplek kreeg, omdat ik echt niet verwacht had dat ze zou gaan en ik een beetje aannam dat de aanwijsplek betekende dat ze wilde gaan.
Vervelend dat ze de kans van Conijn hebben afgepakt, maar eigenlijk ga je er bij het bieden vanuit dat ze het sowieso niet zou redden. Dat zij wat Wereldbekers over zou slaan was ook wel te verwachten.
Beune die zich niet plaatst is ook uiteindelijk geen pech maar net niet goed genoeg. Wel een flinke tegenvaller, want ze had zeker goud kunnen winnen.
Het zit Fair Play zeker niet mee dit seizoen, maar pech is voor mij wat anders.
Bij pech denk ik toch meer aan schaats(t)ers die vallen, geblesseerd raken enzovoort. Bij mezelf denk ik dan aan een Kerkhoff die wegvalt op de OS. Howe, Michelle de Jong en Ichinohe die het hele seizoen wegvallen. Liu en Schlörb die gedurende het seizoen wegvallen. Dubreuil die eigenlijk de hele wereld beker niet echt start, omdat hij niet fit is. En zo zal iedereen wel zijn voorbeelden hebben.
Dat mijn Europese mannen geen EK doen, een Blondin en Bowe geen WK doen enz. zijn zeker tegenvallers, maar hoort er bij dat soort namen ook wel een beetje bij, daarom krijg je ze wat goedkoper. Wil je zekerheid dan moet je zoals Johnny op bijvoorbeeld de Polen bieden, maar die zijn dan ook niet goedkoop.
Zou Fair Play echter niet de pechvogel noemen. Leerdam was relatief goedkoop, omdat de meeste volgens mij verwachtte dat ze zou stoppen na de OS. Het verbaasde me eigenlijk dat ze een aanwijsplek kreeg, omdat ik echt niet verwacht had dat ze zou gaan en ik een beetje aannam dat de aanwijsplek betekende dat ze wilde gaan.
Vervelend dat ze de kans van Conijn hebben afgepakt, maar eigenlijk ga je er bij het bieden vanuit dat ze het sowieso niet zou redden. Dat zij wat Wereldbekers over zou slaan was ook wel te verwachten.
Beune die zich niet plaatst is ook uiteindelijk geen pech maar net niet goed genoeg. Wel een flinke tegenvaller, want ze had zeker goud kunnen winnen.
Bij pech denk ik toch meer aan schaats(t)ers die vallen, geblesseerd raken enzovoort. Bij mezelf denk ik dan aan een Kerkhoff die wegvalt op de OS. Howe, Michelle de Jong en Ichinohe die het hele seizoen wegvallen. Liu en Schlörb die gedurende het seizoen wegvallen. Dubreuil die eigenlijk de hele wereld beker niet echt start, omdat hij niet fit is. En zo zal iedereen wel zijn voorbeelden hebben.
Dat mijn Europese mannen geen EK doen, een Blondin en Bowe geen WK doen enz. zijn zeker tegenvallers, maar hoort er bij dat soort namen ook wel een beetje bij, daarom krijg je ze wat goedkoper. Wil je zekerheid dan moet je zoals Johnny op bijvoorbeeld de Polen bieden, maar die zijn dan ook niet goedkoop.
Ik denk dat de meesten er eigenlijk wel vanuit gingen bij het bieden dat ze zou rijden, zeker omdat het in Nederland is. Anders had er nooit 21 geboden mogen worden. Dat zij een World Cup en het EK zal skippen staat wel vast. Daarbuiten heeft ze dicht bij haar maximum gepresteerd met goud en zilver op de spelen en goede prestaties op de World Cups. Alsnog brengt ze slechts een kleine 17 punten op. Als je echt dacht dat ze het WK niet zou rijden had je dus nooit zoveel mogen bieden.Jordy wrote: ↑27 Feb 2026, 00:20Oef, dat is zeker een tegenvaller, ook jammer voor het toernooi, nu wint Kok met twee vingers in de neus. Of het goed uitpakt voor Gujanator en mij is dan ook maar zeer de vraag. Ja, wij scoren meer, maar als Johnny er het meeste van profiteert dan is het alleen maar nadelig. Je zou denken dat de KNSB dat vantevoren even checkt voordat ze de aanwijsplekken bekend maken.
Dat Conijn de World Cups zou skippen vond ik ook niet zomaar in te schatten. Zeker niet omdat er zo op werd gehamerd dat het alles rijden, of niks was. Achteraf kun je je afvragen of het niet te voorzien was, maar met de info die we in oktober hadden kon ik dat niet voorzien. Vanuit het oogpunt van FairPlay zou ik het dus pech noemen want zij valt onverwacht uit.
Beune is inderdaad geen echte pech, maar voor FairPlay wel heel ongelukkig dat zij net op het OKT een iets mindere race heeft en op een paar honderdsten de kwalificatie mist
Wat het extra zuur maakt is dat deze dingen net gebeuren bij de grote kanonnen uit het team. Zo'n Ichinohe of Schlorb hadden hooguit een euro opgeleverd als alles top zou gaan.
Nou dat ben ik toch echt niet met je eens.Jordy wrote: ↑27 Feb 2026, 00:20Oef, dat is zeker een tegenvaller, ook jammer voor het toernooi, nu wint Kok met twee vingers in de neus. Of het goed uitpakt voor Gujanator en mij is dan ook maar zeer de vraag. Ja, wij scoren meer, maar als Johnny er het meeste van profiteert dan is het alleen maar nadelig. Je zou denken dat de KNSB dat vantevoren even checkt voordat ze de aanwijsplekken bekend maken.
Dat Leerdam een wk sprint in heerenveen skipt had ik echt niet verwacht. gewoon pech
Dat Conijn gewoon de kans wordt ontnomen om zicht te plaatsen slaat weer helemaal nergens op. had gewoon met antoinet moeten battle en denk dat ze gewonnen had. ook grote pech dus.
En het niet plaatsen van Beune voor de OS afdoen dat ze niet goed genoeg was vind ik erg vreemd. Hele seizoen de beste alleen dat moment een misslag en einde OS. Gewoon vette pech.
De "pech" gevallen van jou tja ziekte en blessures is pech maar het effect is vele malen kleiner want had ze zonder die pech ook niet veel zien halen. En Dubrielle is dat nog pech? dat is ook elk jaar hetzelfde verhaal dat had ik nu weer gewoon zien aankomen. en ja als je een 3 keer zo groot team hebt heb je ook meer kans op blessures en ziektes he.
Nee Fairplay heel duidleijk de grootste pechvogel. Iets anders beweren vind ik eigenlijk erg vreemd.
Ik hoef geen medelijden hoor.
Maar het is wel zuur.
De KNSB heeft hun eigen regels, winnaar NK gaat naar het WK, genegeerd. Kort geding waardig
Conijn heeft nu ook gereageerd dat de hele gang van zaken helemaal niet klopt.
Niet dat Conijn met twee vingers in de neus Nederlands kampioen gaat worden. Maar ze had er in ieder geval voor kunnen strijden.
Nu gaat ze meedoen omdat het publiek kaarten gekocht heeft en dan nog wat wil laten zien.
En natuurlijk heeft zij haar lichamelijke mankementen, maar wellicht wel haar seizoen op die manier daarop afgestemd dat zij op het NK de mogelijkheid zou hebben om zich te plaatsen voor het WK. Die mogelijkheid is nu ontnomen.
Niet dat ik het ARDJ niet gun, maar behoudens de 1500 meter niet of nauwelijks een allround afstand gereden.
Wat Leerdam betreft had ik tijdens het biedproces wel ingecalculeerd dat zij in Heerenveen het seizoen mooi wilde gaan afsluiten.
Maar het is wel zuur.
De KNSB heeft hun eigen regels, winnaar NK gaat naar het WK, genegeerd. Kort geding waardig
Conijn heeft nu ook gereageerd dat de hele gang van zaken helemaal niet klopt.
Niet dat Conijn met twee vingers in de neus Nederlands kampioen gaat worden. Maar ze had er in ieder geval voor kunnen strijden.
Nu gaat ze meedoen omdat het publiek kaarten gekocht heeft en dan nog wat wil laten zien.
En natuurlijk heeft zij haar lichamelijke mankementen, maar wellicht wel haar seizoen op die manier daarop afgestemd dat zij op het NK de mogelijkheid zou hebben om zich te plaatsen voor het WK. Die mogelijkheid is nu ontnomen.
Niet dat ik het ARDJ niet gun, maar behoudens de 1500 meter niet of nauwelijks een allround afstand gereden.
Wat Leerdam betreft had ik tijdens het biedproces wel ingecalculeerd dat zij in Heerenveen het seizoen mooi wilde gaan afsluiten.
Geen pech wat Leerdam betreft. Ik ga geen Kok voor 39 kopen en laat Leerdam voor slechts 21 punten gaan. Geen denken aan, Leerdam was immers de grootste favoriet op de 1000 en op de 500 podium kandidaat gelet op de zwakke bezetting 500 en ook op de 1000.
Overigens bood Laatste Man nog 22 op Leerdam, maar zijn bod was net te laat en Paultje was die avond ook niet aanwezig. ik denk dat Paultje ook wel 22 op Leerdam had gezet en dan was zij duurder er uit gegaan.
Zurek en Ziomek wilde ik persé hebben met het oog op het EK in Polen. Al had ik Ziomek niet gepakt als ik op dat moment had geweten dat zij geen 1000 zou schaatsen.
Ik ben er meteen van uit gegaan dat Leerdam na de Olympische Spelen zou stoppen. En ik denk dat er meerdere personen waren die de gok niet wilden nemen met Leerdam. Verwonderd mij nog enigszins dat zij nog zo goed presteerde gezien haar relatie met Jack Paul en het over en weer vliegen van Amerika en Nederland. Voor mij was meteen duidelijk dat er een grote kans was dat Jutta na de OS zou stoppen. Daarnaast bestond de kans op een "Ziomekje" en dat risico wilde ik niet nemen.
Overigens doet Kok het geweldig en ben ik zeer tevreden over haar, maar zij heeft nog lang niet haar kosten opgebracht.
Leerdam daarentegen (op -1,28) bijna wel.
Fair Play heeft wel duidelijk pech met Conijn. De 3 aanwijsplekken zijn belachelijk en erg onredelijk richting Conijn. Terecht dat zij het hier niet mee eens is. Ik heb al eerder gezegd dat ik vind dat alleen Beune een aanwijsplek verdiend en Rijpma en Groenewoud niet. Die laatste 2 hadden in een eerlijk gevecht samen met Conijn en Kerkhoff om de 2 WK-tickets moeten strijden.
Wat Jordy betreft is het wel een groot verschil of 1 van je toppers wegvalt of schaatsers die je ingekocht hebt als brede aanvulling op je team.
Ik heb wel even terug gekeken wat hij voor die schaatsers betaald heeft en dan vind ik dat hij met Dubreuil wel degelijk pech heeft omdat deze wegens een blessure toch wel veel uitgevallen is en Dubreuil met 13 punten toch duur betaald is. Dat Howe (4 punten) ook nog wegvalt, telt ook nog wel aan. Samen met M. de Jong (3 punten), Ichinohe (1 punt), Schlorb (1 punt) verliest Jordy toch 9 punten en voor dat aantal had hij bijvoorbeeld Jackson of Nuis kunnen pakken.
Maar eigenlijk heeft iedere deelnemer wel 1 of meerdere schaatsers die om reden (deels) wegvallen of op het juiste moment niet gepiekt hebben en zich zodoende niet geplaatst hebben of afzeggen, maar dat is onderdeel van het spel. Eerst dachten we dat Paultje door het slechte presteren van Lollobrigida de grootste pechvogel was, maar met haar sterke presteren op de Olympische Spelen was Paultje ineens met haar spekkoper. En met haar deelname aan het WK brengt Lollobrigida ook nog eens haar 23 punten op. Wie had dat nog gedacht
?
Fair Play geeft zelf aan dat we geen medelijden met hem hoeven te hebben. Ik vind het wel een belachelijk besluit om Conijn geen kans te geven zich te plaatsen voor het WK, maar dan nog was het geen zekerheid geweest of zij zich wel geplaatst had.
Ghiotto (17 punten
) valt bij mij ook weg. Ben ik nu ook ineens een grote pechvogel? Iedereen heeft met afzeggingen te maken. Helaas, maar dat was voorgaande jaren ook. Ziomek viel bij Paultje dacht ik het gehele seizoen weg. Dat is wel echte pech.
Ik vind het wel jammer voor het spel dat winst of verlies uiteindelijk bepaald wordt door wel of geen deelname aan het WK. Dat is een factor die niemand nu, maar zeker niet bij aanvang van het spel, in de hand had. Maar laten we hopen op een spannend WK, vooral nu Stolz aan beide meedoet. Zonder calamiteiten zullen Kok en Stolz wel het WK Sprint winnen, maar het WK Allround wordt spannend door de deelname van Stolz en Takagi. En daarnaast is het mooi om uit te zien naar het onderlinge (Nederlandse) duel tussen Beune, Rijpma en Groenewordt en de concurrentie van Takagi, Wiklund en Maltais
Overigens bood Laatste Man nog 22 op Leerdam, maar zijn bod was net te laat en Paultje was die avond ook niet aanwezig. ik denk dat Paultje ook wel 22 op Leerdam had gezet en dan was zij duurder er uit gegaan.
Zurek en Ziomek wilde ik persé hebben met het oog op het EK in Polen. Al had ik Ziomek niet gepakt als ik op dat moment had geweten dat zij geen 1000 zou schaatsen.
Ik ben er meteen van uit gegaan dat Leerdam na de Olympische Spelen zou stoppen. En ik denk dat er meerdere personen waren die de gok niet wilden nemen met Leerdam. Verwonderd mij nog enigszins dat zij nog zo goed presteerde gezien haar relatie met Jack Paul en het over en weer vliegen van Amerika en Nederland. Voor mij was meteen duidelijk dat er een grote kans was dat Jutta na de OS zou stoppen. Daarnaast bestond de kans op een "Ziomekje" en dat risico wilde ik niet nemen.
Overigens doet Kok het geweldig en ben ik zeer tevreden over haar, maar zij heeft nog lang niet haar kosten opgebracht.
Leerdam daarentegen (op -1,28) bijna wel.
Fair Play heeft wel duidelijk pech met Conijn. De 3 aanwijsplekken zijn belachelijk en erg onredelijk richting Conijn. Terecht dat zij het hier niet mee eens is. Ik heb al eerder gezegd dat ik vind dat alleen Beune een aanwijsplek verdiend en Rijpma en Groenewoud niet. Die laatste 2 hadden in een eerlijk gevecht samen met Conijn en Kerkhoff om de 2 WK-tickets moeten strijden.
Wat Jordy betreft is het wel een groot verschil of 1 van je toppers wegvalt of schaatsers die je ingekocht hebt als brede aanvulling op je team.
Ik heb wel even terug gekeken wat hij voor die schaatsers betaald heeft en dan vind ik dat hij met Dubreuil wel degelijk pech heeft omdat deze wegens een blessure toch wel veel uitgevallen is en Dubreuil met 13 punten toch duur betaald is. Dat Howe (4 punten) ook nog wegvalt, telt ook nog wel aan. Samen met M. de Jong (3 punten), Ichinohe (1 punt), Schlorb (1 punt) verliest Jordy toch 9 punten en voor dat aantal had hij bijvoorbeeld Jackson of Nuis kunnen pakken.
Maar eigenlijk heeft iedere deelnemer wel 1 of meerdere schaatsers die om reden (deels) wegvallen of op het juiste moment niet gepiekt hebben en zich zodoende niet geplaatst hebben of afzeggen, maar dat is onderdeel van het spel. Eerst dachten we dat Paultje door het slechte presteren van Lollobrigida de grootste pechvogel was, maar met haar sterke presteren op de Olympische Spelen was Paultje ineens met haar spekkoper. En met haar deelname aan het WK brengt Lollobrigida ook nog eens haar 23 punten op. Wie had dat nog gedacht
Fair Play geeft zelf aan dat we geen medelijden met hem hoeven te hebben. Ik vind het wel een belachelijk besluit om Conijn geen kans te geven zich te plaatsen voor het WK, maar dan nog was het geen zekerheid geweest of zij zich wel geplaatst had.
Ghiotto (17 punten
Ik vind het wel jammer voor het spel dat winst of verlies uiteindelijk bepaald wordt door wel of geen deelname aan het WK. Dat is een factor die niemand nu, maar zeker niet bij aanvang van het spel, in de hand had. Maar laten we hopen op een spannend WK, vooral nu Stolz aan beide meedoet. Zonder calamiteiten zullen Kok en Stolz wel het WK Sprint winnen, maar het WK Allround wordt spannend door de deelname van Stolz en Takagi. En daarnaast is het mooi om uit te zien naar het onderlinge (Nederlandse) duel tussen Beune, Rijpma en Groenewordt en de concurrentie van Takagi, Wiklund en Maltais
ze stond niet op mijn lijstje maar of ik me voor 22 had kunnen bedwingen vrees van niet hahaha.
Nou ben nog wel heel benieuwd of ze het op het WK ook kan of alleen in thuisland op OS. Staat nu nog steeds op dik verlies.JohnnyJ wrote: ↑27 Feb 2026, 17:10Eerst dachten we dat Paultje door het slechte presteren van Lollobrigida de grootste pechvogel was, maar met haar sterke presteren op de Olympische Spelen was Paultje ineens met haar spekkoper. En met haar deelname aan het WK brengt Lollobrigida ook nog eens haar 23 punten op. Wie had dat nog gedacht?
sterker nog zowel ziomek als lollo vielen toen heel seizoen weg. dat waren 25 punten
maar ik heb ook wel eens kramer gehad toen hij net dat jaar door zijn rug ging.
@Johnny, je vergeet even dat Jackson ook twee World Cups (in totaal vijf afstanden) heeft gemist met een blessure.
Bij Dubreuil ben ik het niet helemaal met je eens. Vorige jaren heeft hij al meerdere keren World Cups moeten overslaan met exact deze blessure. Dus je kan het niet helemaal pech noemen dat hij die nu weer heeft. En ja hij is met 13 een vrij dure schaatser, maar het is niet alsof die helemaal weggevallen zijn. Hij reed gewoon goed op de Spelen, waar hij best veel heeft opgebracht. En het WK rijdt hij ook.
Dat Ghiotto niet rijdt is wel een tegenvaller, maar komt toch voor mij ook niet helemaal uit de lucht vallen. Hij heeft jarenlang alles op de Spelen in eigen land gezet. En een echte allrounder is hij niet. Voor de prijzen is hij vrij kansloos, zelfs als hij wel in topvorm is op de lange afstanden. Mannen als Eitrem, Jilek, Kongshaug en ook Semirunniy zijn zoveel beter op de 500 en 1500 dat hij te veel zal moeten inhalen. En dan doet ook Stolz nog mee.
Dat vind ik toch net iets anders dan Leerdam, die in ieder geval minstens zilver maar op hoeft te gaan halen, en ook nog in eigen land schaatst. Die relatie met Jake Paul heeft zeker haar prijs gedrukt, maar ik denk toch vooral omdat men dacht dat zij daardoor minder goed zou zijn, en niet omdat zij dit WK zou skippen. En een Ziomekje was wel erg onwaarschijnlijk in een Olympisch jaar. Maar volgend jaar ga ik er alvast niet op bieden, als ze dan nog rijdt...
Bij Dubreuil ben ik het niet helemaal met je eens. Vorige jaren heeft hij al meerdere keren World Cups moeten overslaan met exact deze blessure. Dus je kan het niet helemaal pech noemen dat hij die nu weer heeft. En ja hij is met 13 een vrij dure schaatser, maar het is niet alsof die helemaal weggevallen zijn. Hij reed gewoon goed op de Spelen, waar hij best veel heeft opgebracht. En het WK rijdt hij ook.
Dat Ghiotto niet rijdt is wel een tegenvaller, maar komt toch voor mij ook niet helemaal uit de lucht vallen. Hij heeft jarenlang alles op de Spelen in eigen land gezet. En een echte allrounder is hij niet. Voor de prijzen is hij vrij kansloos, zelfs als hij wel in topvorm is op de lange afstanden. Mannen als Eitrem, Jilek, Kongshaug en ook Semirunniy zijn zoveel beter op de 500 en 1500 dat hij te veel zal moeten inhalen. En dan doet ook Stolz nog mee.
Dat vind ik toch net iets anders dan Leerdam, die in ieder geval minstens zilver maar op hoeft te gaan halen, en ook nog in eigen land schaatst. Die relatie met Jake Paul heeft zeker haar prijs gedrukt, maar ik denk toch vooral omdat men dacht dat zij daardoor minder goed zou zijn, en niet omdat zij dit WK zou skippen. En een Ziomekje was wel erg onwaarschijnlijk in een Olympisch jaar. Maar volgend jaar ga ik er alvast niet op bieden, als ze dan nog rijdt...
Volgend jaar mag Paul bieden op de zwangere Leerdam