Jackson is compleet waardeloos. Daarmee is het laatste sprankje hoop voor mij verloren en wordt het hopen ik de podiumplek veilig te stellen.
Ziomek is verrassend sterk op de 1000m. Die gaat hoog eindigen, echter is Zurek dan weer tegenvallend. Daarmee presteren ze samen min of meer naar mijn verwachtingen alleen dan andersom.
De Boo lijkt de titel wel binnen te hebben. Stolz zal nog wel tweede worden, maar ik zie niet hoe hij een goede 5 en 10 km kan schaatsen na een sprinttoernooi als hij niet in topvorm is. Ik zou heel verbaasd zijn als hij het WK allround wint, en als hij buiten het podium valt zou ik dat niet vreemd vinden.
Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Ziomek had ik bij gebrek aan tegenstand wel verwacht dat ze met Fledderus, Jackson en Lamarche voor plek 3 zou strijden. Daarom had ik haar ook tegenover Lamarche gezet in mijn overzicht.
Zurek had ik met Ning en Wennemars een strijd voor plek 3 verwacht, maar dat Zurek wegvalt is wel echt een flinke tegenslag voor Johnny. Bij mij kan er natuurlijk ook nog altijd wat gebeuren, maar zonder pech lijkt het nu wel beslist.
Dit seizoen heeft Ziomek twee keer een 1000m gereden. Ok, die in Inzell met 1.15.98 was goed, maar tijdens het Pools kampioenschap reed ze 1.18. Vorig jaar reed ze ook World Cups en was het telkens 1.16 hoog of langzamer en een 1.15.80 in Calgary. In Heerenveen tijdens het EK sprint was het twee keer 1.16.7. Dan vind ik 1.15.59 toch wel flink boven verwachting, zeker gezien de meeste schaatsers achterblijven op hun niveau van eerder in het jaar.Jordy wrote: ↑06 Mar 2026, 16:31Ziomek had ik bij gebrek aan tegenstand wel verwacht dat ze met Fledderus, Jackson en Lamarche voor plek 3 zou strijden. Daarom had ik haar ook tegenover Lamarche gezet in mijn overzicht.
Zurek had ik met Ning en Wennemars een strijd voor plek 3 verwacht, maar dat Zurek wegvalt is wel echt een flinke tegenslag voor Johnny. Bij mij kan er natuurlijk ook nog altijd wat gebeuren, maar zonder pech lijkt het nu wel beslist.
Jackson gaat niet meer van start. Daar was ik al wel bang voor na gisteren. Dat betekent dat Vulture mij gaat inhalen tijdens de sprint. Tijdens de Allround heb ik denk ik wel een veel sterker team, dus heb ik nog steeds vertrouwen in een podiumplek. Na de potverdeling gaat dat sowieso lukken, maar ook daarvoor moet het kunnen.
Enkele halen het niveau van de Olympische Spelen niet meer. Duidelijk gepiekt.
Ik moet zometeen van provider wisselen, dus uitslagen vanavond ga ik proberen maar misschien lastig.
Ik moet zometeen van provider wisselen, dus uitslagen vanavond ga ik proberen maar misschien lastig.
Pff, wat een capitale blunder van Smeding. Twee valse starts met schaats door de lijn. Het lijkt maar om centen te gaan, maar dit zou mij een plek kunnen kosten in de potverdeling, en daarmee zomaar meer dan een euro.
-
TeamVulture
Kon niet beter bij sprinttournooi. Min-Sun-Kim en Michalski sprokkelen toch centen en punten. En de gehoopte 1-2 bij elke afstand en klassement met De Boo- Stolz.
Nu kijken wat er nog bij komt bij het allrounden. Daar heb ik niet veel troeven, vraag me af of Stolz wel start (of anders, wel uit rijdt).
Nu kijken wat er nog bij komt bij het allrounden. Daar heb ik niet veel troeven, vraag me af of Stolz wel start (of anders, wel uit rijdt).
Die 1.18 is niet echt representatief, de dag ervoor was ze hard gevallen op de 500 meter. Ze is dit jaar ook sterker dan vorig jaar. Dus had haar ingeschat rond haar Inzell tijd. Ze is wel een paar tienden sneller dan ik had gedacht, maar flink boven verwachting voor mij eigenlijk niet. Qua positie was ze ook hoogstens één plekje lager geëindigd als ze volgens verwachting had gepresteerd.Gujanator wrote: ↑06 Mar 2026, 17:01Dit seizoen heeft Ziomek twee keer een 1000m gereden. Ok, die in Inzell met 1.15.98 was goed, maar tijdens het Pools kampioenschap reed ze 1.18. Vorig jaar reed ze ook World Cups en was het telkens 1.16 hoog of langzamer en een 1.15.80 in Calgary. In Heerenveen tijdens het EK sprint was het twee keer 1.16.7. Dan vind ik 1.15.59 toch wel flink boven verwachting, zeker gezien de meeste schaatsers achterblijven op hun niveau van eerder in het jaar.Jordy wrote: ↑06 Mar 2026, 16:31Ziomek had ik bij gebrek aan tegenstand wel verwacht dat ze met Fledderus, Jackson en Lamarche voor plek 3 zou strijden. Daarom had ik haar ook tegenover Lamarche gezet in mijn overzicht.
Wel zijn er zeker genoeg namen die hun niveau niet halen. Bij Zurek, Morishige en Jackson lijkt er meer aan de hand, maar ook andere namen zijn wel vermoeid en net wat minder. Bij zo’n namen als Ziomek, maar ook bijvoorbeeld een Dubreuil geldt ook wel meteen als ze goed zijn kunnen ze een 1.000 meter prima schaatsen; zijn ze iets minder dan ga je dat heel hard merken. Wat dat betreft was het ook nog zeker een optie dat Ziomek zou tegenvallen, maar ja, ze heeft alleen 500 meters geschaatst dus misschien zat er gewoon nog wat meer in de tank dan bij andere namen die toch meer afstanden hebben geschaatst.
Schitterende overwinning van de Boo trouwens en mooie podiumplek voor Ning. Ben wel benieuwd naar Stolz, heb wel de indruk dat hij gewoon nog vol voor dat Allround toernooi gaat en verwacht hem gewoon op het podium.