Dit is mijn afstand. Gao gaat hier gewoon zijn 2de pakken en bewijzen dat er maar één favoriet is dit seizoen. Mushtakov zal het helaas weer moeten opnemen tegen Gao dus dat zal geen makkelijke rit worden. Toch hebben we er vertrouwen in dat Mushtakov zich naar een top 5 plek kan knokken. Ook Arefyev zal daar hopelijk niet ver vanaf zitten. Liiv mag zich warm rijden voor de 1.000 meter in de B-groep. Murashov missen we hier natuurlijk, die heeft het tegen beter weten in geprobeerd, maar het lukte nog niet. Hopelijk gaat dat snel beter en dan wordt deze afstand nog meer genieten.
1.500 meter dames: Brittany Bowe, Elizaveta Golubeva, Misaki Oshigiri & Daria Kachanova (B-groep: Jorien Ter Mors)
Ik zei net weliswaar dat de 500 meter heren mijn afstand is, maar de 1.500 meter dames mag er ook zijn. Na haar 1.000 meter gisteren is er voor de 1.500 meter ook maar één favoriet en dat is Bowe. Daarnaast zou Golubeva voor een top 5 moeten kunnen gaan en leek Oshigiri op de 3 km ook goed in vorm. Kachanova mag kijken of ze wat punten kan scoren. In de B-groep zou je verwachten dat een zege voor Ter Mors eenvoudig zou zijn, maar helaas laat zij het net als alle Nederlands afweten.
1.000 meter heren: Viktor Mushtakov & Antoine Gélinas-Beaulieu (B-groep: Ziwen Lian & Marten Liiv)
De meeste van onze sprintmannen komen niet verder dan 500 meter, maar er is één uitzondering. Mushtakov is goed aan het seizoen begonnen en kan hier zeker voor een top 5 gaan. Gélinas-Beaulieu mag zijn blammage gisteren op 1.500 meter hier herstellen, maar de Canadezen lijken de vorm nog niet helemaal te hebben. Echter wordt vooral de B-groep leuk. Liiv mag bewijzen dat het na vorig jaar nog een stapje heeft gezet, maar nog belangrijker Lian mag zich laten zien. Lian is echt onze joker dit seizoen en ik denk dat zo'n beetje iedereen raar heeft opgekeken na deze keuze. Vandaag zullen we zien of hij kan wat ik verwacht, hier kijk ik al het hele weekend naar uit.